شنبه، 1 اردیبهشت 1403

عضو مامای هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ: تعرفه های تعیین شده مامایی در شورای عالی بیمه وتو شد/بزرگترین بحران امروز، انجام زایمان طبیعی بدون عامل زایمان است

عضو مامای هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ: تعرفه های تعیین شده مامایی در شورای عالی بیمه وتو شد/بزرگترین بحران امروز، انجام زایمان طبیعی بدون عامل زایمان است
رئیس جمعیت مامایی ایران با بیان اینکه قریب به یک سال و اندی بر روی تعرفه ها و نحوه قیمت گذاری ارزش کار تمام حرف پزشکی و به ویژه حرفه مامایی کار کارشناسی انجام شد، گفت: اعداد تعیین شده دارای پشتوانه علمی و کارشناسی بود اما متاسفانه این گونه برداشت شد که از خورجین افراد بیسواد بیرون آمده و هیچ کار کارشناسی روی آن انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی، دکتر معصومه آباد که در روز جهانی ماما در پژوهشگاه صنعت نفت سخن می گفت، خاطرنشان کرد: متاسفانه زمانی  کهاعداد تعیین شده به شورای عالی بیمه فرستاده شد، به راحتی وتو و عددی که نزدیک به 30 درصد رشد داشت، با آن که اعتراضاتی نیز به آن وارد بود، به 15 درصد کاهش یافت. متاسفانه این بی توجهی نسبت به کار کارشناسی و حرفه ای که در خصوص تعیین تعرفه ها در سازمان نظام پزشکی انجام شد، جای بسی نگرانی در معرفی این حرفه، ارتقای آن در نظام سلامت و مطالبه حق و حقوق ماماها دارد.

عضو شورای شهر تهران هدف اول و غایی از همه روزهایی را که به نامی خاص نامگذاری می کنند، ابتدا تقدیر و تشکر از زحمت کشان آن حرفه دانست و اذعان داشت: دوم آنکه ذینفعان و دریافت کنندگان آن حرفه، متوجه شوند که چه افرادی به آن ها ارائه خدمت کرده و زحمت می کشند و در حقیقت با بزرگداشت های این چنینی می خواهیم  وظایفی که باید نسبت به جامعه زنان و ارتقای سلامت زنان داشته باشیم را متذکر شویم و  مشکلات و موضوعات حرفه ای  این رشته را به سیاست گذاران، مدیران و برنامه ریزان حرفه سلامت معرفی کنیم تا ماما به آن جایگاه واقعی خود برسد.  

وی  با اشاره به اینکه بزرگترین بحران امروز، انجام زایمان طبیعی بدون عامل زایمان است، ابراز داشت: طبیعی است به علت عدم حضور عامل زایمان طبیعی، سزارین جایگزین و کاهش آمار سزارین بسیار آرام خواهد بود ضمن اینکه نقش های متعددی را می توانیم برای ماما تعریف کنیم که این نقش های متعدد در واقع با توجه به بحران ها و مسائل و مشکلاتی که جامعه ما در مورد دختران در دوره بلوغ دارند و عدم آگاهی زوجین نسبت به مسائل جنسی و توانمندی های جنسی، نقش ماما را بسیار بارز نشان می دهد.

عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ با تاکید بر نقش ماما در توسعه جمعیت و ارتقای آگاهی جامعه نسبت به شاخص های رفتارهای فرزند آوری که یکی از سیاست های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری است، افزود: اما در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد و ماماها فاقد هرگونه نقشی دراین زمینه ها هستند این در حالی است همکاران ما صبورانه به کار خود ادامه داده و هیچ اعتراضی ندارند.

 وی ادامه داد: من به عنوان رئیس جمعیت مامایی از شما عزیزان بسیار سپاسگذار و قدردان شما هستم که با همه مشکلاتی که حرفه مامایی در ارائه خدمت به جامعه مادران و زنان داشته، هیچ خللی وارد نکردید و همچنان به کار خود ادامه دادید و هر سال در چنین روزی درد دل ها را به مقامات عالی انتقال دادید تا بتوانید کاری انجام دهید اما این مسائل با ایشالله و ماشالله  حل نخواهد شد.

عضو شورای شهر تهران  با بیان اینکه وزارت کار 24 مولفه برای سختی کار معرفی کرده و بر اساس آن ها می توان سختی کار را رقم زد: تصریح کرد: بحث بیمه ها موضوع حالا و این دهه نیست و چندین دهه پیش مصوبه ای مبنی بر اینکه باید با عامل زایمان و خدمت قرارداد بسته شود، مطرح بوده چرا عملی نمی شود؟

وی خاطرنشان کرد: از رئیس کل سازمان نظام پزشکی تقاضا دارم کمک کنند تا مرکزی را ایجاد و آن را در اختیار کامل جامعه مامایی قرار دهیم تا بتوانیم با عمل خود و نه با شعار، در این مرکز دوستار مادر ثابت کنیم که بدون آنکه عارضه مادری و جنینی برای خانواده به جا بگذاریم، زایمانی سالم و خاطره ای خوب را برای مادر به ارمغان آوریم. اگر بتوانیم در این نشست ها و همایش ها این دستاورد اجرایی و عملیاتی را از نظام پزشکی بگیریم، شاکر هستیم.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.