جمعه، 10 فروردین 1403

پیام نوروزی رئیس کل سازمان نظام پزشکی

پیام نوروزی رئیس کل سازمان نظام پزشکی
چو غنچه گر چه فرو بستگی است کار جهان توهم چو باد بهاری گره گشامی باش

هماره تاریخ حکیمان و طبیبان نه فقط ملجا آلام جسمانی مردمان عصر خویش که سنگ صبور و محرم راز اسرار نهانی هم میهنان و هم نوعان نیز بوده‌اند.

یا رب کجاست محرم رازی که یک زمان                    دل شرح آن دهد که چه دید و چه‌ها شنید؟

سال 92 در حالی سپری شد که جامعه‌ی خدوم پزشکی چون گذشته پر افتخار خویش بالنده‌تر از هر زمان دیگر بر قله‌ی رفیع خدمت‌رسانی ایستاد جامعه‌ای که به رغم ناملایمات و بی‌مهرهای از هیچ کوششی فروگذار نکرده و نخواهد کرد. تاریخ گواه مهربانی‌ها و رشادت‌های بزرگمردان و شیرزنان درمانگری است که در طی 8 سال جنگ تحمیلی و دوران سازندگی پس از آن مقتدرانه و عالمانه در کنار هم رزمان ایستادگی و خودکفایی و ایثار را معنی کردند. این جامعه‌ی بزرگ که به گواهی عالمان و آنان که دستی در تتبع و تحقیق دارند مورد وثوق‌ترین گروه مرجع اجتماعی است در سال گذشته انتخابات پرشور صنفی خویش را در حالی پشت سر گذاشت تا بار دیگر جامعه روی تدبیر را ببیند و جامعه‌ی فرهیخته‌ی پزشکی نیز کارش را با امید آغاز کند. سازمان نظام پزشکی که بزرگ‌ترین نهاد صنفی کشور است و قدمتی به بلندای نیم قرن دارد. در دوره جدید در حالی آغاز به کار کرد که شور و نشاط اجتماعی و خردمندی و خردورزی در روح و کالبد آحاد جامعه موج می‌زند و این بزرگ‌ترین سرمایه‌ی یک ملت محسوب می‌شود. اما در طی شش‌ماه گذشته جامعه پزشکی مورد تهاجمات ناآگاهانه و بعضاً مغرضانه قرار گرفت که مستقیم رابطه‌ی مملو از اعتماد پزشک و بیمار را آسیب می‌زد. در این راه سازمان نظام پزشکی در راستای اهداف ذاتی خویش حمایت از مردم و جامعه‌ی پزشکی را سرلوحه کار قرار داد و به نحو مقتضی با حضور رؤسای انجمن‌های علمی تخصصی به این هجمه‌ها پاسخ داد.

امید که در سال پیش رو مردم که همواره پشتیبان جامعه پزشکی بوده‌اند جز رنج بیماری و بیمارداری دیگری نداشته باشند و بگویند.

گر طبیبانه بیایی به سر بالینم                                    به دو عالم ندهم لذت بیماری را

بهار فقط واسطه تحول زمین و طبیعت نیست بلکه دگرگونی قلب‌ها و احوال آدمی است. جامعه پزشکی نیز سال جدید را با همت و شوق بیشتر آغاز خواهد کرد اینجانب سال نو را به یکایک همکاران ارجمند که از بذل‌ جان و وقت‌خویش در حیات بخشیدن روح و جسم آدمیان دریغ نمی‌ورزند و بر همه‌ی آنها که نوروز را گرامی می‌دارند. شاد باش و تبریک می‌گویم. نسیم بهاری نویدبخش طراوت و تازگی به طبیعت است و سال نو و بهار نو فرصتی برای تازه شدن و بازنگریستن بر چگونه زیستن است.

امیدوارم سال نو برای هم میهنان ارجمند و همکاران پر تلاش جامعه پزشکی سالی پر از نشاط و سرشار از امید و کامروایی در همه عرصه‌ها باشد.

زکوی یار می‌آید نسیم باد نوروزی              از این باد ار مدد خواهی چراغ دل بر افروزی

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.