جمعه، 31 فروردین 1403

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی خواستار شد: ضرورت واقعی سازی تعرفه ها و نظارت بر حسن اجرای آن

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی خواستار شد: ضرورت واقعی سازی تعرفه ها و نظارت بر حسن اجرای آن
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی با اشاره به وعده مسوولان در خصوص بازنگری کتاب ارزش نسبی و رفع مشکلات آن، گفت: با مشارکت انجمن های علمی تخصصی و تمام دست اندرکاران، بازنگری اولیه صورت پذیرفت و در شورای عالی بیمه تصویب شد.

دکتر محمد جهانگیری در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی افزود: به علت نیازی که احساس شده بود، مشکلات حاد و اصلی کتاب مدنظر قرار گرفت و قسمت اعظم آن حل شد. امید است در فرآیند 3 تا 5 ساله برای واقعی سازی ارزش نسبی خدمات طبق قانون، به صورت ملموس هر سال پیش از شروع سال جدید این مهم انجام شود. البته شورای عالی بیمه موظف به بازنگری کتاب در جهت رفع مشکلات هرچند ناچیز و افزودن خدمات جدید به خدمات قدیمی است.

وی خاطرنشان کرد: واقعی سازی تعرفه ها و نظارت بر حسن اجرای آن با ابلاغ کتاب ارزش نسبی خدمات مبنای کار است. درصدد هستیم بتوانیم یکپارچگی را در کلیه خدمات ایجاد و بر این اساس هم ارائه خدمات با کیفیت تری را داشته باشیم و هم اینکه نظارت بر آن ها میسرتر باشد. این حرکت هم در تعرفه های 94 به سمت تکامل کتاب ارزش نسبی خدمات در قسمت های مغفول مانده، در هتلینگ بخش خصوصی بر اساس قیمت واقعی و تورمی که باید مبنای محاسبات قرار گیرد، پیش خواهد رفت.  

جهانگیری با تاکید بر اینکه تامین منابع بیمه ها باید اندیشیده و بیمه ها بر این اساس تقویت شوند، تصریح کرد: تاکنون بیمه های پایه همکاری خوبی را داشته و اقدامات خوبی را نیز انجام داده اند. بیمه های تکمیلی نیز به علت ارزش ریالی استانها و برداشت های متفاوت از کتاب و دستور العمل های آن مشکلاتی داشتند که در حال حاضر قراردادها در استان ها با این بیمه منعقد شد تا برای سال 94 مشکلی ایجاد نشود.

وی افزود: اگر خدمات با کیفیت باشد، نه تنها بیمه ها تامین منابع بهتری را خواهند داشت بلکه رضایت بیمه شدگانشان برایشان مهم خواهد بود. سالیان سال به علت کمبود منابع، مشکلاتی را برای پوشش خدمات بیمه ای داشتیم که باید برای آن تدبیری اساسی اندیشیده شود.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ابراز داشت: زمانی می توانیم نظارت خوبی را بر خدمتی داشته و به نفع بیمه شده کار کنیم که بتوانیم به قیمت واقعی آن را خریداری و بر آن اساس نظارت بر کیفیت داشته باشیم. با این کار قطعا بیمه ها سود  کرده و به تبع هم خدمت خوب دریافت کرده و هم هزینه های دوباره کاری و جانبی کاهش خواهد یافت چرا که این هزینه ها در امر تامین منابع بسیار تاثیر گذار است.

انتهای خبر/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.