جمعه، 10 فروردین 1403

ورود تک رشته ای ها به عرصه سلامت ، نیاز مملکت یا افت خدمات؟

ورود تک رشته ای ها به عرصه سلامت ، نیاز مملکت یا افت خدمات؟
معاون آموزشی نظام پزشکی تهران بزرگ ورود تک رشته ای ها به علوم آزمایشگاهی و پاتولوژی و مثلا هوشبری را به حوزه بیهوشی سبب افت کیفیت خدمات در این عرصه ها عنوان کرد.

دکتر علی یزدانی معاون آموزشی نظام پزشکی تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی در خصوص اعتراض پاتولوژیست‌ها، به برقراری عدالت رشته ای برای تاسیس آزمایشگاه ها اظهار کرد : وقتی تقاضا برای ارائه خدمات بیشتر باشد باید سطح توقعات را پایین آورده و اصرار به این امر نداشته باشیم که حتما PHD یک رشته باید حق تاسیس یک آزمایشگاه یا ارائه یک خدمت را داشته باشد.

وی افزود : اگر چه باید شان و منزلت فارغ التحصیلان هر رشته حفظ شده و منافع اقتصادی آنان تامین شود اما ورود تک رشته ای ها به حوزه هایی مانند علوم آزمایشگاه یا بیهوشی باید تحت نظر متخصصان همان رشته که سالها در آن حوزه فعالیت داشته اند ، باشد.
به گفته معاون آموزشی نظام پزشکی تهران بزرگ اعتراض تک رشته ای  ها  برای ورود به عرصه سلامت و گرفتن مجوز برای تاسیس آزمایشگاه و فعالیت در این حیطه سبب افت کیفیت خدمات می شود .

یزدانی تصریح کرد : باید نیاز سنجی های لازم انجام شود تا علاوه بر اجرای قانون کیفیت خدمات بواسطه ورود افراد غیر متخصص در برخی حوزه ها کاهش نیافته و مردم متضرر نشوند.

وی گفت : ورود تک رشته ای ها به عرصه سلامت برای فعالیت مجزا صدمات زیادی را به آزمایشگاهها و افرادی که سالها در این حوزه فعالیت کردند وارد می کند در حالی که باید شان و منزلت هر یک از رشته ها و جایگاه شغلی آنها با توجه به نیاز کشور در نظر گرفته شود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.