جمعه، 10 فروردین 1403

برگزاری دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت های ویژه و درد

برگزاری دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت های ویژه و درد
رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران گفت: اگر شکایتی در خصوص قصور متخصصان بیهوشی حین عمل وجود داشته باشد، مورد رسیدگی و ارزیابی علمی قرار می گیرد و اینکه سازمان متهم به برخورد صنفی است، اشتباه است.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی، دکتر محمد مهدی قیامت رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه در خصوص اعتبار بخشی بیمارستانهای کشور، ابراز داشت: در اعتبار بخشی بیمارستان ها، درجه بندی و ارزیابی برای هر بیمارستانی وجود دارد، یکی از موارد موثر آن اخذ رضایت آگاهانه از بیمار است که متخصص بیهوشی باید پیش از عمل جراحی بیمار را با عوارض آن آشنا کرده و توضیحات لازم را در خصوص عمل به وی ارائه دهد.

عضو هیات عالی انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگار نظام پزشکی مبنی بر تعهدات پیش از عمل از بیماران با بیان اینکه رضایت آگاهانه از بیمار با حضور شاهدان وی که صاحبان دیه نیز محسوب می شوند، جزو اعتبار بخشی بیمارستان ها محسوب شده و حتما انجام می گیرد، گفت: این ها تعهداتی است که در همه دنیا وجود دارد و باید اذعان کنم که هنوز تعهدات ما به نسبت دیگر کشورهای دنیا سختگیرانه نیست.

 

*رشته بیهوشی نقطه اتصال همه رشته های تخصصی در کشور است

وی در بخش دیگری از سخنان خود، کنگره بیهوشی را یکی از بزرگترین کنگره های کشوری با رنکینگ آموزشی، پژوهشی و علمی بالا از نظر کیفیت، اثربخشی و حضور متخصصین از طرف وزارت بهداشت دانست و افزود: متاسفانه در سه سال دولت قبل به علت عدم حضور همکاران خارجی برای شرکت در این کنگره، این کنگره با وقفه ای سه ساله مواجه شد.

قیامت با ابراز امیدواری نسبت به افزایش استانداردهای مراقبت در کشور اظهار داشت: رشته بیهوشی نقطه اتصال همه خدمات درمانی و رشته های تخصصی در کشور است و انتظار می رود با حضور مهمانان خارجی و معرفی و ارائه آخرین دستاوردها و تازه های این حرفه، بتوانیم کیفیت خدمات مراقبت و سلامت را در کشور اراتقا دهیم.

وی با بیان اینکه دستاوردهای بیهوشی، بالینی و کاربردی است، خاطرنشان کرد: خدمات بیهوشی به صورت مستقیم در مراقبت و سلامت مردم نقش داشته و موجب افزایش استانردادهای مراقبت می شود و امیدواریم با برگزاری این کنگره، نتیجه آن را در خدمات مراقبت شاهد باشیم.

 

*ایران تنها کشور صاحب پروتکل در منطقه است

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه، ایران را به عنوان تنها کشور صاحب پروتکل در منطقه دانست و ابراز داشت: این پروتکل با همکاری 13 انجمن مختلف پزشکی کشوردر جهت پیشگیری و درمان تدوین شده است.

وی با اشاره به بیماری آمبولی که مرگ خاموش نیز نامیده می شود، تصریح کرد: آمبولی بسیاری از بیماران را تهدید می کند البته با درمان ها و مراقبتهای لازم می توان از بروز آن در افراد پیشگیری کرد.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.