جمعه، 10 فروردین 1403

سرشکن سود هزینه ها برای هر خدمت پزشکی

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه هر قدر از نظرات کارشناسان مختلف برای تعیین تعرفه ها استفاده شود به نتایج بهتری دست خواهیم یافت گفت : در سال 95 برای هر خدمت میزان هزینه ها باید محاسبه شود و با احتساب سود آن روی هرخدمتی سرشکن شود.

دکتر علی دباغ استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به اینکه در سال آتی باید هزینه هر خدمت محاسبه شده و سود متوسط سرمایه گذاری در جامعه مشخص شود آنگاه می توان سود محاسبه شده در برابر هزینه ها را روی هر خدمتی که انجام می شود سرشکن کرد.

وی افزود : در کنار تمامی این کارها لازم است استانداردها نیز تعیین و معلوم شود هر خدمت چه هزینه ای صرفش شده و چه استانداردهایی باید داشته باشد.

 

وی همچنین در خصوص اجرای طرح تحول سلامت اذعان داشت : این طرح به میزان قابل توجهی رضایتمندی مردم را افزایش و باعث کاهش مشکلات در حوزه سلامت شده است چرا که بخشی از بودجه عمومی دولت صرف اینکار شده و بسیاری از مشکلات بیماران را مرتفع کرده است .

 

مدیر بازآموزی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح جلسات متعدد و کارهای کارشناسی فراوانی انجام شده است افزود :  متدلوژی این طرح در حد توان قابل قبول بوده است و درکلان کشور خیلی از مشکلات را حل کرده است .

 

دباغ تصریح کرد : هر کاری که انجام می شود با منتقداتی همراه است و موافق و مخالفانی دارد و شاید مهمترین اشکال و ایراد طرح تحول این است که به پزشکان و پرستاران آنطور که باید اطلاع رسانی نشده و درگیر خود طرح نیستند.

 

این فوق تخصص بیهوشی قلب با ابراز اینکه در گروه پزشکی NGO های فراوانی داریم که همان انجمن های علمی تخصصی هستند خاطرنشان کرد : جلسات متعددی قبل و حین اجرای طرح تحول و همچنین کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات با این گروهها برگزار شد تا در حد امکان از نظرات آنها استفاده شود و اگر بسیاری از انتظارات برآورده نشده است ناشی از نقص تعاملات داخلی صنفی است.

 

به گفته دباغ به گروهها پیراپزشکی و پرستاری به میزان کافی توجه نشده اما در سایر گروهها تعرف ها حساب شده است و هر کاری هم که در خصوص تعرفه های هر دو بخش خصوصی و دولتی  انجام شود باز یکسری ناراضی خواهند بود.

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.