پنجشنبه، 9 فروردین 1403

تایید یک داروی جدید برای طول عمر بیماران مبتلا به سرطان ریه

تایید یک داروی جدید برای طول عمر بیماران مبتلا به سرطان ریه
سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) داروی جدیدی را برای درمان شایع ترین نوع سرطان ریه تایید کرد که باعث افزایش طول عمر بیماران تا بیش از یک دهه می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی  به نقل  از ساینس، این داروی جدید که سیرامزا (Cyramza) نام دارد، برای درمان شایع ترین نوع سرطان ریه بنام NSCLC، استفاده می‌شود. در این سرطان، سلول های سرطانی کوچک نیستند و روش درمان بسیار پیچیده است.این داروی جدید روی بیش از 1200 بیمار مبتلا به NSCLC که بیماری آنان در طول شیمی درمانی یا پس از درمان وخیم تر شده، مورد آزمایش قرار گرفته است.
 فاز اول آزمایش‌ها نشان می‌دهد که طول عمر این افراد بر اثر مصرف داروی سیرامزا بیش از یک دهه افزایش می یابد.
ترکیب این دارو با داروهای متداول درمان سرطان ریه، اثر بخشی بیشتری دارد.
داروی سیرامزا یک آنتی بادی است که دامنه خارج سلولی پروتئین VEGFR-2 را تحت تاثیر قرار می دهد. این پروتئین نقش مهمی در شکل گیری عروق خونی تغذیه کننده سلول های سرطانی دارند. نوتروپنی (کاهش سلول های سفید خون)، خستگی و افزایش فشار خون از مهمترین عوارض جانبی این دارو هستند که با انتخاب دوز مناسب، به راحتی کنترل می‌شوند.
سرطان ریه NSCLC، شایع ترین نوع سرطان ریه است که معمولا تا 90 درصد به درمان های استاندارد پاسخ نمی‌دهد و بیمار در حین شیمی درمانی یا حداکثر یک ماه پس از شیمی درمانی جان خود را از دست می دهد.
سالانه بیش از 150 هزار نفر در آمریکا بر اثر سرطان ریه جان خود را از دست می دهند که 85 درصد قربانیان به سرطان ریه نوع NSCLC مبتلا هستند.نتایج این تحقیقات در نشریه لانست منتشر شده است.
انتهای خبر/
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.