جمعه، 10 فروردین 1403

دبیر ستاد کشوری نظارت بر اجرای تعرفه‌های پزشکی خبر داد / تشکیل کارگروه های تخصصی شفاف سازی عملکردها و هزینه ها /پیگیری مشکلات پزشکان عمومی در ارزش های نسبی خدمات

دبیر ستاد کشوری نظارت بر اجرای تعرفه‌های پزشکی خبر داد / تشکیل کارگروه های تخصصی شفاف سازی عملکردها و هزینه ها /پیگیری مشکلات پزشکان عمومی در ارزش های نسبی خدمات
دبیر ستاد کشوری نظارت بر اجرای تعرفه‌های پزشکی با اشاره به نشست تخصصی دبیران اجرایی ستادهای استانی نظارت بر اجرای تعرفه ها گفت:کارگروههای تخصصی با شش محور جهت پیاده سازی و بهره وری خدمات و همچنین رفع مشکلات فعالان عرصه سلامت از جمله پزشکان عمومی تشکیل می شود.

دکتر محمد جهانگیری در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به نشست تخصصی دبیران اجرایی ستادهای استانی نظارت بر اجرای تعرفه ها که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد ،بیان داشت: در این نشست مقرر شد تا کارگروههای تخصصی با 6 محور تشکیل و مباحث مربوط به پیاده سازی و بهره وری خدمات مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دیدگاه ما برنامه ریزی برای پیشگیری از هرگونه تخلف و انحراف است خاطرنشان کرد:به شفاف سازی عملکردها و هزینه ها پرداخته و نحوه پیاده سازی و بهره وری خدمات و در کنار آن رفع  مشکلات موجود مورد توجه قرار میگیرد.

 دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه نخستین محور این کارگروهها به نقش پزشکان عمومی در ارائه خدمات بستری اشاره دارد افزود:رفع مشکلات این پزشکان در ارزش های نسبی خدمات سلامت مورد توجه و پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی به پیگیری نحوه ارائه خدمات برای آن دسته از شهرستان هایی که بخش خصوصی فعال در آنها وجود ندارد اشاره  کرد و ادامه داد:نحوه پرداخت به همکاران پزشک در دو بخش خصوصی و دولتی پیگیری خواهدشد و استانهای مربوطه  نیز مشخص شده است.

جهانگیری نحوه دریافت پیراپزشکان و ارزش نسبی خدمات سلامت آنها را از دیگر آیتم هایی عنوان کرد که در این کارگروهها مورد توجه و رسیدگی قرار خواهد گرفت و اذعان داشت: خدمات پاراکلینیک به دو جز رادیولوژی و آزمایشگاه تقسیم شده که ارزش نسبی خدمات آنها و همچنین  اجرای بهینه آن بررسی می شود.

دبیر ستاد کشوری نظارت بر اجرای تعرفه‌های پزشکی به موضوع دندانپزشکی و ارزش نسبی خدمات این حوزه اشاره کرد و گفت:قرار است کارهای مناسبی در این حوزه انجام شود و در بخش داروسازی نیز ارزش نسبی خدمات مد نظر قرار خواهد گرفت.

 

به گفته وی برخی دریافتهای نامتعارف ناشی از عدم اجرای قانون بیمه همگانی بوده که به دلیل محاسبه نشدن قیمت واقعی خدمات یک سیکل ناقص را در چرخه پرداختها ایجاد کرده بود .

انتهای خبر /

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.