جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس مجمع انجمن های علمی پزشکی ایران: طنز باید عاری از هرگونه توهین به هر طبقه یا فرد باشد

رئیس مجمع انجمن های علمی پزشکی ایران: طنز باید عاری از هرگونه توهین به هر طبقه یا فرد باشد
رئیس مجمع انجمن های علمی پزشکی ایران با تاکید بر اینکه برای ساخت هر برنامه ای باید آثار بلند مدت و کوتاه مدت آن در جامعه توسط تهیه کنندگان در نظر گرفته شود، گفت: صرف تهیه یک برنامه طنز کافی نیست گو اینکه طنز، عفت کلام، ظرافت طبع و ادب را طلبیده و باید عاری از هرگونه توهین به هر طبقه یا فرد باشد.

دکتر ایرج فاضل در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه متاسفانه مشت و لگد مسئله ای عادی برای خوشمزه کردن طنز و جزو لاینفنک آن به شمار می رود، خاطرنشان کرد: باید افراد متخصص بر این امر نظارت داشته و آن را پایش کنند در این زمینه اقدام جهت جلوگیری از تهیه چنین طنزهایی باید از طرف نظام پزشکی به عنوان نماینده رسمی جامعه پزشکی انجام شود. طنز روی هم رفته بسیار خوب و راه مناسبی برای پرداختن به مسائل اجتماعی است که اگر به خوبی تهیه شده باشد، آثار مثبتی را در جامعه به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی جامعه ای فرهیخته است، اظهار داشت: اگر با دید انتقادی  به مسائل مطرح جامعه بنگریم، یکی از آن ها پزشکی است و اگر قرار به زیر ذره بین گذاشتن آسیب ها و آفت های جامعه باشد، پزشکی کمترین مشکل را نسبت به بسیاری از مشاغل دیگر چون محکمه های قضایی (که آسیب های بسیار عمیق و جدی تری بر جامعه دارد) را داراست.

فاضل ادامه داد: زیر ذره بین گذاشتن یک حرفه نشانه آن است که افرادی که چنین برنامه هایی را تهیه می کنند، یا برنامه به آن ها داده شده و یا شهامت درگیر شدن با مسائل اجتماع را ندارند و متاسفانه افراد فاقد صلاحیت بیشترین حمله را به جامعه پزشکی می کنند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه هیچ حرفه ای به اندازه جامعه پزشکی در این کشور جان فشانی و خدمت نکرده است، افزود: تحقیر و توهین به این جامعه به صلاح کشور نیست و افرادی که در این جهت حرکت می کنند، فاقدهرگونه اهداف خیر هستند.

رئیس مجمع انجمن های علمی پزشکی ایران ابراز داشت: این مهم می تواند یک جریان هدف دار باشد که شاید هدف نهایی آن ایجاد اعتصاب در پزشکی کشور و مسائلی که با امنیت ملی سروکار دارد، باشد. متاسفانه وزارت اطلاعات هم هیچ واکنشی نسبت به این مسائل نشان نمی دهد و این مهم به تدریج زمینه نارضایتی اجتماعی را در یک طبقه تحصیل کرده ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.