پنجشنبه، 9 فروردین 1403

توزیع نامناسب دندانپزشکان در پست های مدیریتی

توزیع نامناسب دندانپزشکان در پست های مدیریتی
عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی گفت : در وزارت بهداشت و پست های مدیریتی و اجرایی شاهد توزیع نامناسب دندانپزشکان هستیم و این حلقه مفقوده نیازمند اصلاح است.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی، دکتر بهنام عباسیان عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که جامعه دندانپزشکی کشور با مشکلات متعددی مواجه است ، بیان کرد: انگیزه همکاران دندانپزشک بویژه قشر جوان برای فعالیت در این عرصه با افت شدیدی مواجه شده است زیرا قیمت مواد و تجهیزات دندانپزشکی افزایش چشمگیری داشته و بسیاری از دندانپزشکان جوان قدرت تامین وسایل مورد نیاز کارشان را ندارند.

وی افزود: دندانپزشکان جوان وقتی وارد بازار کار می شوند با حقوق های 2.5 تا 3 میلیون تومان در مراکز درمانی مواجه می شوند که برایشان تحقیر کننده است و این سوال مطرح می شود که قانونگذاران در وزارت بهداشت نمی دانند که با این مقدار حقوق نمی توان زندگی کرد؟

وی ادامه داد: وقتی انگیزه کافی برای دندانپزشکان وجود نداشته باشد، آن ها نمی توانند خدمات ارزنده ای را به بیماران ارائه دهند و نهایتا به سلامت مردم آسیب وارد می شود.بنابر این بهتر است همکارانی که در مناطقی غیر از مراکز استان هستند از پروانه مطب برخوردار باشند تا انگیزه بیشتری برای خدمت رسانی به مردم داشته باشند.

عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که شرایط نامساعد کاری باعث شده بسیاری از دندانپزشکان به خارج از کشور بروند تصریح کرد: هیچ راه حلی از سوی مسئولان مربوطه ارائه نمی شود و فقط در گفتار مطرح می شود که دندانپزشکان مشکل دارند در حالی که اگر انگیزه کافی برای فعالیت قشر دندانپزشک فراهم شود بسیاری از همکاران به مناطق محروم و دورافتاده برای ارائه خدمات به بیماران خواهند رفت و تمرکز دندانپزشکان صرفا در مراکز استان ها نخواهد بود.

عباسیان با بیان این که نبود انگیزه کافی برای فعالیت دندانپزشکان بویژه قشر جوان حلقه مفقوده عرصه سلامت دهان و دندان  است ، خاطرنشان کرد: از تمامی مسئولان و سیاستگذاران عرصه سلامت خواستاریم تا جایگاه دندانپزشکان در بدنه وزارت بهداشت دیده شود و با سپردن پست های مدیریتی و اجرایی بخشی از مشکلات این گروه پزشکی حل و فصل شود.

 وی با تاکید بر حضور دندانپزشکان در پست های اجرایی اظهار کرد: تعداد فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی بسیار بالا بوده اما انگیزه و شرایط کافی و لازم برای فعالیت آنها در عرصه سلامت وجود ندارد بنابر این بهتر است که سیاستگذاران با ایجاد شرایط مناسب نسبت به جذب فارغ التحصیلان و بکارگیری آنان اقدامات لازم را انجام دهند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.