ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

نسخ هموفیلی‌ها الکترونیکی می‌شود/ اجراي آزمايشي نسخ الكترونيكي امسال در چند استان

نسخ هموفیلی‌ها الکترونیکی می‌شود/ اجراي آزمايشي نسخ الكترونيكي امسال در چند استان
معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت الکترونیکی شدن نسخ تجویزی پزشکان و منطقی‌کردن مصرف دارو را تشريح كرد و گفت: الکترونیکی شدن نسخ در فاز آخر راه‌اندازی سامانه رهگیری و ردیابی دارو انجام می‌شود ولي اين برنامه به طور آزمايشي در چند استان اجرا مي‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی،دکتر اکبر عبداللهی اصل ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت الکترونیکی شدن نسخ، این اقدام را بخشی از مجموعه مربوط به سامانه رهگیری و ردیابی دارو عنوان کرد و گفت: سامانه رهگیری و ردیابی دارو قسمتی از سامانه جامع برای مدیریت اطلاعات در محدوده سازمان غذا و داروست.

وی افزود: قرار است این برنامه کل کالاهای سلامت محور شامل دارو، غذا، مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی _ بهداشتی، داروهای طب سنتی و مکمل‌ها را از ابتدای زنجیره تامین یعنی از بدو تولید یا واردات پیگیری و کمیت و شاخص‌های بازاری آنها را تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد، کنترل کند.

عبداللهی اصل ضمن اشاره به تجربه سایر کشورها در راه‌اندازی چنین سامانه‌ای به خبرگزاري ايسنا گفت: در فاز آخر این برنامه، نسخه الکترونیک در کارهای فنی مانند کنترل نسخ، منطقی کردن مصرف دارو، APR، PMS و غیره را از این مسیر پیگیری می‌کنیم.

وی در این باره ادامه داد: هرچند الکترونیکی شدن نسخ در فاز آخر راه‌اندازی سامانه رهگیری و ردیابی دارو انجام می‌شود، اما البته پایلوت نسخه الکترونیک، امسال اجرایی می‌شود. به طوری که اجرای آزمایشی این برنامه در چند استان و به دو روش پیش خواهد رفت. یک روش آن به صورت کشوری و در مورد بیماران خاص است و ابتدا در مورد بیماران هموفیلی اجرایی می‌شود.

عبداللهی اصل گفت: روش دیگر نیز به صورت منطقه‌ای و در مورد همه داروهاست. در این مورد نیز هماهنگی‌های لازم با چند شهر کوچک صورت گرفته است. کمابیش کارهای مربوط به این موضوع نیز در حال انجام است.اما آنچه که برای مردم ملموس باشد، بزودی در مورد بیماران هموفیلی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.