پنجشنبه، 9 فروردین 1403

بیانیه مشترک سازمان نظام پزشکی ودانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بیانیه مشترک سازمان نظام پزشکی ودانشگاه علوم پزشکی بوشهر
نشست مشترکی با حضور رییس واعضا هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، نمایندگان ارکان مرکزی سازمان نظام پزشکی، نماینده انجمن پزشکان عمومی ایران و اعضای شورای هماهنگی نظام پزشکی های استان بوشهر و هچنین نمایندگانی از استانداری استان بوشهر برای رسیدگی به اتفاقات رخ داده در مراکز بهداشتی و درمانی “دیر” و “طلحه” دشتستان، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهردر روز شنبه مورخ هفتم مهرماه جاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی این جلسه با حضور دکتر کشمیری رییس واعضا هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، دکتر فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، دکتر گل علیزاده نایب رییس اول شورای عالی، دکتر قشلاقی و دکتر عباسیان از اعضای شورای عالی، دکتر آقازاده رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر جباری نماینده هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی، دکتر معینی رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی های استان، دکتر باقری رییس نظام پزشکی کنگان، دکتر عباسی رییس نظام پزشکی برازجان، دکتر جاودان رییس نظام پزشکی بندر گناوه برگزار گردید؛ در ابتدا دکتر حاجیانی و دکتر درویش منش دو پزشک مراکز بهداشتی درمانی دیر و طلحه دشتستان گزارشی از اتفاقات رخ داده را ارائه نمودند سپس رییس دانشگاه و بعد روسای نظام پزشکی ها اقدامات انجام شده را تشریح نمودند و در ادامه به سوالات مطروحه از سوی سایر حاضرین پاسخ دادند.

در ادامه جلسه نمایندگان سازمان مرکزی، شورای عالی و هیئت رییسه مجمع عمومی نظام پزشکی و نیز نماینده انجمن پزشکان عمومی ایران نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص دو اتفاق اخیر بیان کرده و نهایتا تمامی اعضای حاضر بر موارد زیر تاکید نمودند:

۱- سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تعرض به حریم مراکز بهداشتی درمانی و نیز ضرب و شتم و هتک حرمت پزشکان و سایر کارکنان مراکز بهداشتی درمانی را به اتفاق و به شدت محکوم می نماید.

 

۲- رسیدگی سریع به اتفاقات رخ داده و مجازات عاملین حوادث تاسف آور فوق از سوی مسئولین قضائی استان مورد تاکید همه حاضرین قرار گرفت. در همین رابطه مقرر شد اقدامات حقوقی نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مسیر وحدت عملی قرار گرفته و تاحصول نتیجه جداً دنبال شود.

 

۳- هرچند که جامعه پزشکی همواره در برابر ناملایمات صبور و با سعه صدر در کنار مردم بوده است، لیکن بروز و تکرر این گونه حوادث چهره مثبت این استان را در اذهان جامعه پزشکی مخدوش و به عنوان یک استان نا امن جلوه خواهد داد، حاضرین ضمن تقبیح حوادث اخیر اعلام می نمایند که این گونه اعمال هیچ سنخیتی با فرهنگ و شعور بالای مردم فهیم استان بوشهر که بر اساس قراین و شواهد تاریخی از نجیب ترین مردمان این سرزمین هستند، نداشته و ندارد.

 

۴-دانشگاه علوم پزشکی بوشهر حسب وظایف ذاتی و سازمانی و با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود با پیگیری مستقل و مجدانه دعاوی قضایی از طریق مقامات قضایی، سیاسی، امنیتی استان با قاطعیت و جدیت بی وقفه تا دستیابی به نتایج عادلانه حقوق تضیع شده پزشکان تحت پوشش خود از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و برای پیشگیری از هر گونه حوادث مشابه نسبت به برخورد ریشه ای در تامین امنیت و رعایت شان جامعه پزشکی و کارکنان مربوطه اقدام می‌نماید.

 

۵- سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، شورای هماهنگی نظام پزشکی استان بوشهر و انجمن پزشکان عمومی ایران اقدامات و پیگیری‌های لازم را از نظر ابعاد عمومی وخصوصی جرم در دفاع از احقاق حقوق همکاران انجام و تا حصول خواسته به حق جامعه پزشکی از هیچ تلاشی دریغ نخواهند نمود.

 

۶- حاضرین در نشست فوق بر لزوم کار فرهنگی ریشه دار برای جلوگیری از حوادث مشابه تاکید ورزیدند و حملات ناجوانمردانه و غیر اخلاقی به جامعه خدوم پزشکی ایران را طی سالیان اخیر، بی ارتباط با تکرار بروز اتفاقات غم انگیز نظیر حوادث فوق ندانستند.

 

۷- با توجه به مواضع مشترک حاضرین در این نشست، جهت وحدت رویه و تسریع در احقاق حقوق پزشکان فوق الذکر در دو شهرستان دیر و دشتستان، کمیته‌ای مشترک تشکیل و روند امور را با تشریک مساعی در این کمیته پی گیری و اطلاع رسانی خواهند نمود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.