جمعه، 10 فروردین 1403

تهدید و تخریب جامعه پزشکی خط قرمز نظام سلامت است

تهدید و تخریب جامعه پزشکی خط قرمز نظام سلامت است
رییس شورایعالی و سرپرست سازمان نظام پزشکی با عنوان این مطلب که حرکت سازماندهی شده ای برای کاهش اعتماد عمومی به جامعه پزشکی آغاز شده است گفت: تهدید و تخریب جایگاه جامعه پزشکی خط قرمز حفظ سرمایه اجتماعی نظام سلامت محسوب می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل،  دکتر ظفرقندی در نهمین نشست کارشناسی مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران به تشریح اهداف تشکیل مجمع اشاره کرد و افزود: حفظ منزلت و سرمایه اجتماعی جامعه پزشکی از مهمترین موضوعاتی است که می بایست به آن توجه داشت.

وی با بیان این مطلب که منزلت جامعه پزشکی دست خود ما است تاکید کرد: عملکرد خوب و کارهای داوطلبانه، جایگاه جامعه پزشکی را بالا می برد و یک تخلف عمده منجر به نزول این جایگاه می شود.

دکتر ظفرقندی گفت: سازمان نظام پزشکی آمادگی همکاری برای یک تلاش بیرونی و پالایش درونی در جهت ارتقای جایگاه جامعه پزشکی را دارد.

رییس شورایعالی با اشاره به تخریب ها و تهدیدهایی که علیه جامعه پزشکی وجود دارد افزود: به رغم همه این تحدیدها و تخریب ها  جامعه پزشکی رتبه سوم در بین بیست رتبه برتر مشاغل در زمینه اعتماد عمومی را به خود اختصاص داده است.

ظفرقندی با تاکید بر حفظ منزلت جامعه پزشکی تصریح کرد: جامعه پزشکی از هر حرکت مثبتی که درحوزه سلامت انجام شودحمایت می کند.

سرپرست سازمان نظام پزشکی، با اشاره به اهمیت اخلاق حرفه ای اظهار داشت: سازماندهی اصلی اخلاق حرفه ای در دست انجمن ها است. اگر ما آسیب می بینیم یعنی اینکه اخلاق حرفه ای را رعایت نمی کنیم. پس وظیفه ما است که در جایگاه والای اخلاق حرفه ای نقش خودمان را ایفا کنیم.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به  این مطلب که حرکت سازماندهی شده ای برای کاهش اعتماد عمومی حرفه پزشکی در حال اجرا است، تاکید کرد: تهدید و تخریب جایگاه جامعه پزشکی خط قرمز حفظ سرمایه اجتماعی نظام سلامت محسوب می شود.

سرپرست سازمان نظام پزشکی با عنوان این مطلب که ما در بحث استفاده از کارتخوان در مطب ها مشکلی نداریم و اکثر پزشکان در این زمینه قبلا اقدام کرده اند، اظهار داشت: مشکل ما قانون است که می گوید تصمیم گیری برای این موضوع بر عهده سازمان امور مالیاتی است در حالی که کمیسیون تلفیق حرکتی انجام داده که با قانون مصوب خودش در تناقض است.

وی در ادامه به تعامل مثبت با وزارت بهداشت به عنوان یک راه حل کلیدی برای حل مشکلات حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: اگر نگاه واقعی به اقتصاد سلامت نداشته باشیم برنامه های این حوزه با شکست مواجه می‌شود.

ظفرقندی گفت: البته برای تعیین تعرفه ها، راه محاسبه اقتصادی وجود دارد و مبنای آن عملکرد بحرفه ای به علاوه سود سرمایه و هزینه های استهلاک است که همه اینها قابل محاسبه است.

سرپرست سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه در یک دوره ای این محاسبات برای تعیین تعرفه های واقعی انجام شد، افزود: اگر تعرفه های واقعی معلوم شود آن وقت قطعا جامعه پزشکی، شرایط کشور و مردم را درک می کند و می داند چگونه با این شرایط کنار بیاید.

وی تدوین گایدلاین های اجرایی برای درمان را یکی از ضرورت های برنامه های وزیر بهداشت دانست و گفت: بدون کمک و پشتوانه انجمن ها این مجموعه به سامان نمی رسد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.