پنجشنبه، 9 فروردین 1403

بار بیماری‌های پُرهزینه ایران مشخص می‌شود

بار بیماری‌های پُرهزینه ایران مشخص می‌شود
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در نخستین گفت‌وگوی رسانه‌ای خود در این سِمت با تشریح اولویت‌ها و مهمترین برنامه‌هایش از مشخص شدن بار بیماری‌های پُرهزینه و پوشش بیشتر افراد نیازمند‌ با ارتقای اعتبار بخشی داده‌های سلامت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی محمدجواد کبیر که براساس حکمی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به سِمت مدیرعامل جدید سازمان بیمه سلامت ایران منصوب شده است، در نخستین گفت‌وگوی رسانه ای خود در این جایگاه درباره مهمترین و در اولویت‌ترین برنامه‌هایش در این سازمان به تسنیم گفت: نخستین اولویت بنده اعتبار بخشی داده‌های سلامت است.

وی در توضیح بیشتر در این زمینه عنوان کرد: به هر حال موفقیت نظام بیمه ای در گرو این است که کارکردهایش از اعتبار مناسبی برخوردار باشد و لازم کارکردهای مناسب نیز در گزارش‌دهی درست است، باید به جِد تلاش کنیم که ثبت گزارش‌دهی از اعتبار لازم برخوردار باشد.

کبیر درباره فواید و اثرگذاری اعتبار بخشی داده‌های سلامت نیز عنوان کرد: نتیجه آن خیلی چیزها خواهد شد، مثلاً اول اینکه هزینه‌هایمان کاملاً شفاف می‌شود، بار بیماری پُرهزینه کشور مشخص می‌شود، مداخلات‌مان هدفمند می‌شود، حمایت‌هایمان نیز به سمت و سویی می‌رود که افراد نیازمند‌تر را بهتر و بیشتر پوشش می‌دهیم.

مدیر عامل جدید سازمان بیمه سلامت ایران درباره اینکه این صحبت شما به معنای این خواهد بود که در گذشته این مسائل دچار اختلال بود و چنین فرآیندی را نداشتیم؟ تصریح کرد‌: قبلاً هم بود، ولی منتها این مسئله از اولویت‌های کاری بنده در مسئولیت جدید خواهد بود.

کبیر در ادامه درباره اینکه همیشه یک نقدی به بیمه‌ها در زمینه ضعف در تعیین و تهیه گاردلاین‌های بالینی است، مبنی بر اینکه چرا بیمه‌ها خودشان راهنماهای بالینی مناسبی را وضع نمی‌کنند تا هم از تقاضاهای القائی کاسته شود و هم پرداختی بیمه‌ها در حوزه‌های متعدد سلامت از جمله درمان مدیریت و بهینه شود تا بیمه‌ها نیز دچار ورشکستگی نشوند، خاطرنشان کرد: به طور طبیعی در مقوله خرید راهبردی در آیین نامه بند (ز) ماده 38 بیمه تکالیفی دارد که ان‌شاءالله آن تکالیف را عملیاتی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.