پنجشنبه، 9 فروردین 1403

دیدار نمایندگان متخصصان بیهوشی کشور با ریاست کل سازمان

دیدار نمایندگان متخصصان بیهوشی کشور با ریاست کل سازمان
نمایندگان گروه بیهوشی در جلسه ای با دکتر فاضل ریاست کل سازمان نظام پزشکی مطالبات خود را مطرح و خواستار پیگیری و حمایت این سازمان شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در جلسه فوق نمایندگان متخصصان بیهوشی از سراسر کشور به بیان نقطه نظرات و چالش های متعدد این رشته پرداختند.

اهم مباحث مطرح شده از سوی نمایندگان جامعه بیهوشی برمحورهای ذیل استوار بود :

** تعرفه های بیهوشی به صورت مدیریتی و نه بر پایه کارشناسی، کاهش یافت که نقش موثری در صرفه جویی اقتصادی هم نداشت.اگر تعدیل تعرفه ها به طور هماهنگ در تمام گروههای پزشکی انجام می شد جامعه بیهوشی هیچ اعتراضی نسبت به آن نداشت، اما تنها در برخی رشته ها این کاهش انجام شد.

** اجرای بدون کم و کاست کتاب کالیفرنیا 2018 برای رشته بیهوشی خواسته اصلی متخصصان بیهوشی است .اگر شرایط این گونه باقی بماند، شاید در سال آینده حتی یک نفر هم متقاضی تخصص بیهوشی نباشد.

**در جلسات کارشناسی مشخص شد متوسط افزایش تعرفه سایر رشته ها بین 116 تا 217 درصد بوده است یعنی بطور متوسط رشد 200 درصدی درهمه رشته ها به جز بیهوشی مشاهده می شود .

**سازمان نظام پزشکی ستون جامعه پزشکی بوده و همه پزشکان در راستای تقویت اقتدار آن باید تلاش کنند. در شرایطی که مشکل برای یک گروه پزشکی حاصل می شود، حمایت سازمان نظام پزشکی موجب دلگرمی آنان در برابر مشکلات عدیده بیرونی خواهد بود. رئیس سازمان نظام پزشکی به عنوان پدر و بزرگترجامعه پزشکی ایران باید مخالفت خود با هرگونه رفتار غیرمنطقی نظیر تغییر در کتاب کالیفرنیا را با وزیر بهداشت مطرح کنند.

در ادامه جلسه دکتر ایرج فاضل ریاست کل سازمان نظام پزشکی در خصوص مباحث و مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان متخصصان بیهوشی از سراسر کشور بیان کردند: کتاب کالیفرنیا پاسخ قسمت عمده ای از مشکلات موجود در بین گروههای مختلف پزشکی است و باید با هماهنگی وزارت بهداشت به آن سامان دهیم.

ایشان افزودند: طرح مشکلات جامعه پزشکی در سپهر عمومی نه تنها سودی ندارد که گاه ضرر رسان هم هست . لذا شایسته است در این خصوص با تدبیر و درایت بیشتری رفتار شود.

دکتر فاضل تصریح کردند : کار ویرایش کتاب کالیفرنیا به پایان رسیده است و آن را بدون تغییر و دست نخورده به جامعه پزشکی تحویل می دهیم و هرکس در آن تغییراتی ایجاد کند، خود باید پاسخگو باشد. نظام پزشکی از کارشناسان همه رشته های پزشکی  برای ویرایش این کتاب یاری گرفت تا متن آن کاملا مفهوم و مشخص باشد و اکثریت جامعه پزشکی نیز با آن موافق هستند.

انتهای پیام

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.