جمعه، 10 فروردین 1403

دیدار اعضای هیات مدیره نظام پزشکی اسلامشهر با ریاست کل سازمان

اعضای هیات مدیره نظام پزشکی اسلامشهر روز شنبه ۹۶/۱۲/۱۹ در سازمان نظام پزشکی با جناب آقای دکتر ایرج فاضل رئیس کل دیدار کردند.
 بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی اعضای هیات مدیره نظام پزشکی اسلامشهر روز شنبه 19/12/96 در سازمان نظام پزشکی با جناب آقای دکتر ایرج فاضل رئیس کل دیدار کردند.
در این دیدار آقای دکتر سلطانی رییس نظام پزشکی اسلامشهر گزارشی از وضعیت  مالیاتی جدید حاکم براعضای  سازمان در شهرستان اسلامشهر را ارایه نمود و به مشکل ناشی از طرح الزام به درج کد اقتصادی درجریان مراودات مالی اعضای سازمان اشاره شد.  
رییس نظام پزشکی اسلامشهر اعلام نمود که براساس طرح جدید که به صورت آزمایشی (پایلوت) در اسلامشهر در حال اجراست پزشکان و دیگر اعضای سازمان باید مالیات خود را براساس صورت درآمد و مخارج پرداخت کنند، لیکن صورت مخارج باید حاوی کد اقتصادی باشد. به این ترتیب بسیاری از وجوهی که به افراد حقیقی پرداخت می شود از زمره هزینه ها خارج می شود. چراکه مثلاً فردی که برای نظافت مطب با نظایر آن به کارگرفته شده و دستمزد وی پرداخت می گردد یا فروشنده اقلامی که به عنوان ملزومات تهیه می گردد مثل صابون یا مواد تمیزکننده، اساساً فاقد کد اقتصادی هستند. به این ترتیب درج کد اقتصادی در بسیاری از امور مالی غیر ممکن است.
وی افزود که برخی از پزشکان با اجرای طرح مذکور افزایش مالیات حدوداً 6 برابر و بیشتر مواجه شده و حتی تنی چند از پزشکان نیز به تعطیلی موسسه یا مطب های خود مبادرات ورزیده اند که این موضوع بازتاب بسیار نامطلوبی میان بیماران و همکاران داشته و شاید در آتیه سلامت عمومی نیز در معرض تهدید قرارگیرد.
در این دیدار ریاست کل سازمان ضمن ابراز تأسف از وضعیت پیش آمده نسبت به رسیدگی به موضوع اطمینان دادند و در این خصوص بلافاصله نامه ای نیز تنظیم و به دکتر تقوی نژاد رییس سازمان امور مالیاتی کل کشور ارسال گردید.
 در این جلسه همچنین پیرامون سایرمسایل مبتلابه جامعه پزشکی اسلامشهر نیز توسط آقایان دکتر فرضی، دبیر هیات مدیره، دکتر میرزا حیدری معاونت پشتیبانی، دکتر عباسی، معاونت آموزش و دکتر طیبی، معاونت انتظامی توضیحاتی ارایه شد و در پایان ریاست کل سازمان ضمن دعوت به خویشتنداری و همکاری اعضای محترم سازمان اظهار داشتند که پیگیری موضوع تا حصول نتیجه ی مناسب  در دستور کار قرار می گیرد .

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.