پنجشنبه، 9 فروردین 1403

حضور سازمان نظام پزشکی در نمایشگاه بین المللی ایران هلث

حضور سازمان نظام پزشکی در نمایشگاه بین المللی ایران هلث
سازمان نظام پزشکی با همکاری انجمن بین المللی خدمات سلامت در قالب ارائه پنل های تخصصی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث حضور یافت.

دکتر دیاکو عباسی مشاور گردشگری سلامت سازمان نظام پزشکی درگفتگو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی عضو شورای راهبری گردشگری سلامت کشور است ؛ اظهار داشت : این شورا متشکل از وزارت امور خارجه ؛وزارت بهداشت ؛ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ؛ سازمان نظام پزشکی و اتاق بازرگانی ایران بوده که وظیفه آن سیاستگذاری در حوزه گردشگری سلامت کشور است.

 وی با بیان این که سازمان نظام پزشکی بر اساس مصوبه اعضای شورای راهبری با مشارکت اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی وظیفه سرمایه گذاری و توسعه زیرساختهای گردشگری سلامت را برعهده دارد افزود : پیرو این وظیفه یکی از برنامه های سازمان نظام پزشکی شرکت در نمایشگاهها و همایش های بین المللی مرتبط با گردشگری سلامت با هدف بستر سازی برای مشارکت بخش خصوصی در زمینه گردشگری سلامت است.

وی ضمن اشاره به این که جذب بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلامت از دیگر وظایف محوله به  سازمان نظام پزشکی است ، ادامه داد : اخیرا پیرو مصوبه این شورا با محوریت سازمان نظام پزشکی ؛ انجمن یا سندیکایی تحت عنوان انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت ایران تشکیل شده که هدف آن تفویض برخی از اختیارات این شورا به بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت در حوزه گردشگری سلامت است.

به گفته عباسی تفویض اختیار بیشتر به بخش خصوصی برای پیشبرد سیاستهای شورای راهبری گردشگری سلامت کشور است که دبیرخانه انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت نیز در معاونت نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی قرار دارد.

** تشکیل کلاب بیمارستانی برای ارائه خدمات گردشگری سلامت

دبیر انجمن بین المللی خدمات سلامت به تشکیل کلاب بیمارستانی با همکاری و مشارکت انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت و انجمن بین المللی خدمات سلامت اشاره کرد و گفت : این کلاب شامل 14 بیمارستان خصوصی از سراسر کشور است که خدمات گردشگری سلامت بین المللی را به بیماران ارائه می دهند .

وی در خصوص اهداف تشکیل این کلاب بیان داشت : هدف از تشکیل این کلاب با رویکرد مشارکتی و همکاری بین بیمارستانی بدنبال هم افزایی و استفاده از ظرفیت های درمانی بخش خصوصی کل کشور برای ارتقاء برند گردشگری سلامت ایران در سطح بین الملل است.

به گفته عباسی 7 بیمارستان این کلاب از جمله گاندی ، عرفان ، کسری ، بین المللی قائم ، شمال ، ابن سینا و بیمارستان رضوی مشهد در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث شرکت کردند .

وی در خصوص اهم خدمات انجمن بین المللی سلامت و تشکیل کلاب بیمارستانی خاطرنشان کرد : انجمن خدمات سلامت باتلاش درجهت ارتقای دانش اعضاء از تجارت و صنعت گردشگری سلامت در سطح بین الملل با ایجاد یک مرجع قابل اعتماد از اطلاعات سلامت همراه با بیمارستان های تراز اول کشور و سایر ارائه دهندگان خدمات گردشگری سلامت ، سعی در برند سازی اعضاء برای ورود و حضوری اثربخش در بازارهای بین المللی صنعت گردشگری سلامت داشته و حافظ برند گردشگری سلامت ایران در تمامی دنیا است.

انتهای پیام / ر

(استفاده از اخبار با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.