پنجشنبه، 9 فروردین 1403

تناسبی بین تعرفه های اعلام شده و نرخ تورم وجود ندارد

تناسبی بین تعرفه های اعلام شده و نرخ تورم وجود ندارد
عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: معتقدیم تناسبی بین تعرفه های پزشکی اعلام شده با نرخ تورم در جامعه وجود ندارد و همین امر مشکلات جدی را برای مراکز درمانی و بیمارستانی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ،دکتر علی بیرجندی نژاد عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با بیان این که تناسب بین تعرفه های اعلام شده و وضعیت تورمی موجود در کشور وجود ندارد، بیان کرد:  معتقدیم با این شرایط، فعالیت های پزشکی مقرون به صرفه نیست.

وی تاکید کرد: به طور یقین مراکز درمانی و بیمارستانی در سراسرکشور دچار مشکل می شوند، زیرا با اعلام نرخ پایین تعرفه های تشخیصی و درمانی این مراکز نمی توانند از پس هزینه های خود برآیند، حتی ممکن است در خدمات رسانی با کیفیت به مردم اشکالاتی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: جامعه پزشکی مجبور و موظف به ارائه خدمات درمانی کامل در قبال بیماران و مردم هنگام مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی است و با این نرخ های اعلامی تعرفه های پزشکی ، ممکن است در ارائه خدمات دچار مشکل شده پس معتقدیم نباید مورد سوء استفاده قرار گیرد.

بیرجندی نژاد ادامه داد: نباید تعرفه های غیرواقعی را که فاصله زیادی با قیمت تمام شده دارد ،اعلام کنند و در حال حاضر اکثر پزشکان و کادر درمانی و بیمارستانی در شهرستان ها گلایه های متعددی بخاطر این نرخ تعرفه های تشخیصی و درمانی دارند ولذا خواستار اصلاح این موضوع هستند.


رییس شورای هماهنگی استان خراسان اظهار کرد: به طور یقین عملا اقتصاد سلامت به خطر می افتد، پس می طلبد که متولیان امر نسبت به بازنگری این موضوع و تعیین تعرفه هایی عادلانه اقدام کنند.

وی معتقد است، اگر بازنگری در تعرفه های تشخیصی و درمانی صورت نگیرد به طور قطع کارکرد مراکز درمانی و بیمارستانی دچار مشکل و اخلال زیادی می شود، که امیدواریم مسئولان برای بازنگری اقدامات جدی انجام دهند، چون  سلامت مردم برای جامعه پزشکی بسیار اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی معتقد است تحت هیچ شرایطی نباید مردم در این شرایط اقتصادی و تورمی دچار مشکل شده و هزینه های بیشتری را از جیب خود برای درمان پرداخت کنند. پس بهترین راه،  اصلاح تعرفه ها یا بازنگری در نرخ آنهاست.

انتهای پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.