پنجشنبه، 9 فروردین 1403

آموزش مداوم به نظام پزشکی ها سپرده شود

آموزش مداوم به نظام پزشکی ها سپرده شود
اگر اختیار برگزاری کلاس های بازآموزی در اختیار نظام پزشکی ها باشد محیط بهتری را برای آموزش در اختیار پزشکان قرار می دهند علاوه بر آن درآمد حاصله نیز خرج خود پزشکان می شود.

 

اگر اختیار برگزاری کلاس های بازآموزی در اختیار نظام پزشکی ها باشد محیط بهتری را برای آموزش در اختیار پزشکان قرار می دهند علاوه بر آن درآمد حاصله نیز خرج خود پزشکان می شود.

دکتر سید حسن معینی رییس شورای هماهنگی استان بوشهر درگفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی با بیان ا ین که یکی از مهمترین آرزوهای اکثر پزشکان این است که آموزش مدوام به دست نظام پزشکی ها سپرده شود اظهار داشت : اگر برگزاری دوره های آموزش مدوام به دست نظام پزشکی شهرستان ها سپرده شود بسیار راحت تر برگزار و پزشکان برای دریافت گواهی بازآموزی راحت تر هستند اما بدلیل درآمد زایی بطور صد در صد در اختیار نظام پزشکی ها نیست.

وی ادامه داد : برگزاری دوره های آموزش مداوم پزشکان به دانشگاهها سپرده شده که درآمد خوبی هم برای آن ها دارد البته استارت هایی برای انجام دوره های بازآموزی توسط نظام پزشکی ها در برخی شهرستان ها زده شده اما باز هم مجوز را باید از دانشگاه بگیرند.

معینی گفت : اگر اختیار برگزاری کلاس های بازآموزی در اختیار نظام پزشکی ها باشد محیط بهتری را برای آموزش در اختیار پزشکان قرار می دهند علاوه بر آن درآمد حاصله نیز خرج خود پزشکان می شود.

***امکانات رفاهی پزشکان در استان بوشهر کم است

رییس نظام پزشکی شهرستان بوشهر با اشاره به این که پزشکان استان بوشهر انتظاراتی از معاونت رفاهی سازمان نظام پزشکی دارند که به ما منتقل می کنند گفت: با  توجه به  این که بوشهر در کنار دریا واقع شده در ایام تعطیلات بسیاری از پزشکان برای اقامت در کنار دریا خواهان امکاناتی نظیر اسکان هستند که وجود ندارد.

وی با بیان این که پشتیبانی از سوی معاونت رفاهی سازمان نظام پزشکی برای نظام پزشکی شهرستان ها وجود ندارد افزود: بحث بیمه معضل دیگری است که همکاران ما با آن مواجه هستند زیرا دوستانی که در بخش آزاد کار می کنند تحت پوشش بیمه نیستند مگر آن که وابسته به دانشگاه باشند تا بتوانند از مزایای بیمه بهره مند شوند.

وی با عنوان این که مشکل بودجه ای در تمام نظام پزشکی ها از جمله سازمان نظام پزشکی کل نیز وجود دارد ونمی توان انتظار برآورده شدن تمام خواسته های پزشکان را داشت تصریح کرد :

پزشکان خواهان تسهیلاتی برای انجام مسافرت های داخل و خارج خود هستند تا بتوانند از تخفیفات هتل و بلیط برای مسافرت های خود استفاده کنند لذا اگر سازمان برای عقد قرارداد با بخش خصوصی ورود کند و قیمت تثبیت شده ای را برای برخی هتل ها و همچنین بلیط لحاظ کند این خواسته پزشکان برآورده می شود.

به گفته معینی معاونت رفاهی باید با قدرت بیشتری در بحث پشتیبانی مالی برای خرید مطب و تجهیزات پزشکی که بسیار مهم است ورود کند.

**حق عضویت و هزینه تمدید پروانه صرف حل مشکلات پزشکان می شود

رییس نظام پزشکی شهرستان بوشهر با اشاره به این که عدم اطلاع رسانی به جامعه پزشکی در خصوص علت پرداخت حق عضویت و تمدید پروانه یکی از ضعفهای نظام پزشکی ها محسوب می شود اذعان داشت : نظام پزشکی برای ورود به حل مشکلات مانند عوارض تابلوی مطب ها و مواردی از این قبیل به نامه نگاری و مذاکره می پردازد که این امر مستلزم پرداخت هزینه است.

وی ا فزود : هزینه انجام این کارها از پرداخت حق عضویت و تمدید پروانه مطب تامین می شود و در واقع این پرداخت ها خرج خود پزشکان می شود اما به دلیل عدم اطلاع رسانی و ناآگاهی ممکن است برخی پزشکان نسبت به این پرداخت ها ناراضی باشند .

وی در خاتمه با  اشاره به این که همکاران در معاونت رفاهی نظام پزشکی باید تراز مالی را محاسبه نموده و به همکاران پزشک اطلاع رسانی کنند خاطرنشان کرد : با  انجام این مهم پزشکان می دانند که پرداختهایشان در چه اموری خرج می شود تا  با اشتیاق بیشتری حق عضویت و تمدید پروانه مطب خود را پرداخت کنند زیرا هزینه کرد بیشتر از پول های دریافتی است و اگر مبالغی اضافه ماند در بخش رفاهی خرج پزشکان شهرستان ها شود.

انتهای پیام/ ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

ستاره شنبه, 11 آبان,1398 13:21
نظام پزشکی فقط به سود خودش فکر میکنه کجای این هزینه های پرداختی به سود پزشکایا بقیه اعضای نظام پزشکی بوده ماکه چیزی ندیدیم