جمعه، 10 فروردین 1403

تلنگر بودجه 94 به حوزه دارو/ کاهش 10 درصدی در جبران مابه‌التفاوت نرخ ارز برای دارو

تلنگر بودجه 94 به حوزه دارو/ کاهش 10 درصدی در جبران مابه‌التفاوت نرخ ارز برای دارو
رییس سازمان غذا و دارو مباحث بودجه‌ای دارو در سال 94 را تشریح کرد و گفت: برای سال 94 با کاهش 10 درصدی در بحث جبران مابه‌التفاوت نرخ ارز برای دارو و حفاظت مالی از بیماران روبه‌رو هستیم که با توجه به سختی‌های بودجه‌ای و اعتباری دولت، این رقم کاهش اعتبار قابل پذیرش است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکیُ دکتر رسول دیناروند درباره روند تخصیص اعتبارات مربوط به حوزه دارو در سال جاری، به ایسنا گفت: در بحث بوجه 93 مشکلی نداریم و اعتبارات سازمان غذا و دارو طبق روال، تامین می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین اعتباری که برای مردم اهمیت دارد، بحث حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج است که این اعتبارات در سال جاری طبق روال در حال تخصیص است و امیدواریم تا پایان سال نیز تخصیص‌ها صد در صد شود.

دیناروند گفت: برای سال 94 با کاهش 10 درصدی در بحث جبران مابه‌التفاوت نرخ ارز برای دارو و حفاظت مالی از بیماران روبرو هستیم که با توجه به سختی‌های بودجه‌ای و اعتباری دولت، این رقم کاهش اعتبار قابل پذیرش است.

وی تصریح کرد: جهت جبران مابه‌التفاوت نرخ ارز حدود 1830 میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گرفت که 10 درصد این رقم یعنی حدود 200 تومان برای سال 94 کاهش یافته است. البته در زمینه ردیف اعتباری یارانه دارویی، شیرخشک و واکسن کاهش نداشته‌ایم.

دیناروند در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه آیا با این کاهش 10 درصدی اعتبار، در زمینه تهیه و تامین دارو و همچنین حفاظت مالی از بیماران با کمبود اعتبار روبه رو نمی‌شوید؟ گفت: امیدواریم با مشکل کمبود اعتبار مواجه نشویم. در هر حال با توجه به کاهش شدید قیمت نفت که به درآمدهای دولت فشار می‌آورد، باید شرایط بودجه‌ای و اعتباری دولت را درک کرد.

وی درباره راه‌اندازی سامانه دارویی سازمان غذا و دارو نیز گفت: اقدامات مربوط به این موضوع در حال انجام است و طبق برنامه پیش می‌رود. برای سال آینده نیز اعتبارات لازم جهت حمایت از این برنامه در نظر گرفته شده است.

انتهای خبر/

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.