جمعه، 10 فروردین 1403

عضو شورای عالی نظام پزشکی: حذف پزشکان خارجی از کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود

عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توانستیم پزشکان خارجی (هندی، بنگلادشی و کشورهای خاور دور) را از کشورحذف کنیم، گفت: این مهم موجب شد نه تنها سیستمی دانش محور را برای کشور داشته باشیم بلکه امروز می توانیم پزشکان را برای کشورهای دیگر صادر کنیم که این مهم دستاورد بزرگی محسوب می شود.

دکتر یداله سهرابی عضو شورای عالی نظام پزشکی در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام (ره) در گقتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی، با ابراز خرسندی نسبت به اینکه امروز تکیه دانش پزشکی براساس دانش تولید داخل است، اظهار داشت: رشد سلول های بنیادی و سیستم دانش بنیان جزوی از این دستاوردها است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی حرف ها برای گفتن داریم و سه تن از بزرگترین چهره های علمی دنیا در حوزه داروسازی کشورمان قرار دارند.

سهرابی با اشاره به وجود 80 کارخانه داروسازی در کشور عنوان کرد: امروز بیش از 90 درصد داروها در داخل کشور تولید می شود که همه از تحصیل کرده ها و جوانان ایرانی هستند که مورد حمایت و پشتیانی قرار دارند و این مهم یکی از مهمترین دستاوردهایی است که پس از انقلاب اسلامی به دست آمده است.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.