جمعه، 10 فروردین 1403

برگزاري بزرگترين گردهمايي فيزيوتراپيست ها براي نخستين بار

برگزاري بزرگترين گردهمايي فيزيوتراپيست ها براي نخستين بار
عضو شورایعالی نظام پزشکی : ارتقای جایگاه فیزیوتراپی کشور نیازمند اجرای دکترای حرفه ای فیزیوتراپی

 به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل: فرجود شکوهی عضو شورایعالی نظام پزشکی طي گفتگويي با اشاره به برگزاری بزرگترین گردهمایی فیزیوتراپیست ها 26 تیر در سازمان نظام پزشکی گفت : برای نخستین بار سمینار فیزیوتراپی در جدول سمینارهای سازمان نظام پزشکی ثبت شد .

وی با بیان اینکه این سمینار با عنوان " ارزیابی بیماران و  استاندارد سازی خدمات فیزیوتراپی "با حضور و سخنان دکتر زالی ریاست کل سازمان نظام پزشکی ، معاونین سازمان نظام پزشکی و جمع کثیری از فیزیوتراپیست های کشور برگزار شد افزود : این سمینار فتح بابی برای همکاری های آینده انجمن فیزیوتراپی با سازمان نظام پزشکی بود.

عضو شورایعالی نظام پزشکی اظهار کرد : پانل چالش های حرفه ای با محوریت دکترای حرفه ای فیزیوتراپی از جمله محورهای اصلی این سمینار یک روزه بود که پس از بررسی های بسیار ، مصوب شد برای خدمت رسانی بهینه به بیماران و ارتقاء جایگاه علمی فیزیوتراپیست ها بر اساس استانداردهای جهانی ، راهی جز اجرای هر چه سریعتر دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در سطح استاندارد های جهانی وجود ندارد .

وی با تاکید به اینکه در حال حاضر فیزیوتراپی در کشور همسایه ما ، پاکستان فقط در سطح دکترای حرفه ای ارائه می شود یادآور شد : ما نیز در کشورمان بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری که به نیاز کشورمان در راستای جهاد علمی اشاره فرموده اند ، باید هر چه سریعتر روند اجرایی شدن دکترای حرفه ای فیزیوتراپی  DPTرا در ایران عملی نماییم  تا بتوانیم در رشته فیزیوتراپی در منطقه خاورمیانه پیشتاز باشیم .

نماينده گروه فيزيوتراپی درشورايعالي با اشاره به اعطای نشان عضویت افتخاری انجمن فیزیوتراپی ایران به دکتر زالی رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد : دکتر زالی دراین سمینار به اهمیت خدمات توانبحشی فیزیوتراپی اشاره کرده و اظهار داشتند که این رشته درمانی استحقاق مطرح شدن در خط مقدم سلامت را دارد .

وی با بیان اینکه دکتر زالی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به باز تعریف نقش فیزیوتراپی در جایگاه نظام سلامت تاکید کرد که فیزیوتراپی بعنوان یکی از خدمات توانبخشی نباید بعنوان یک خدمت ثالث در نظام سلامت مطرح باشد گفت : رشته فیزیوتراپی از جمله رشته هایی است که طی سالهای اخیر نمود بیشتری یافته که ارتقاء آن نیازمند توجه ویژه برای اجرای دکترای حرفه ای است.

عضو شورایعالی نظام پزشکی در خاتمه روز دوم مرداد را که " روز ملی فیزیوتراپی " است پیشاپیش به تمام گروهای پزشکی خصوصا" جامعه بزرگ فیزیوتراپی کشور تبریک گفت و برای تمامی فیزیوتراپیست های زحمتکش کشور آروزی موفقیت نمود.



امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.