جمعه، 10 فروردین 1403

سازمان نظام پزشکی باید پرچمدار بخش خصوصی باشد

سازمان نظام پزشکی باید پرچمدار بخش خصوصی باشد
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی گفت : نظام پزشکی باید متولی محکمی برای جامعه پزشکی بویژه بخش خصوصی و پرچمدار آن باشد.

محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی  با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی باید به یک خود باوری برسد بیان کرد :   این سازمان در نهایت باید ظرفیت های خلق ثروت را در حوزه سلامت برای سرمایه گذاری و  توسعه زیرساختها رواج داده و کارشناسی کند .

وی با تاکید بر اینکه سازمان نظام پزشکی باید به یک خود باوری برسد که در حوزه اجتماعی و صنفی فعالیتش بیشتر شود؛ افزود: نظام پزشکی باید مسئولیت پذیر باشد که موضوع مسئولیت پذیری صرفا با بیان چند نکته و قانون اتفاق نمی افتد بلکه باید در این حوزه توان کارشناسی سازمان نظام پزشکی قوی شده و افراد قوی و صاحب نظر و صاحب سبک در این حوزه کمک کنند.

 وی ادامه داد : باید از تمام ظرفیت های سازمان نظام پزشکی بویژه انجمنهای علمی تخصصی و موسسات درمانی به خوبی استفاده شود و در یک بستر شفاف بطور مداوم  تمام مسائل به جامعه پزشکی اطلاع رسانی شود .

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی  با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی باید متولی امور خود باشد، تصریح کرد: بر خلاف نظر خیلی از منتقدان نظام پزشکی  باید در بسیاری از مسائل انتظامی ؛ نظارت و اجرایی ورود کرده و مداخلات زیادی داشته باشد تا خودش به عنوان ناظر به مسائل رسیدگی کرده و از حقوق مردم و جامعه پزشکی هم زمان دفاع شود .

جهانگیری در پاسخ به این سوال که مهمترین رکنی که سازمان نظام پزشکی باید امروز دنبال کند چیست ؛ گفت : نظام پزشکی باید فراجناحی و فراگروهی و مستقل از همه نهادهای دولتی بوده و بتواند تمام تصمیم گیری ها را در خود اجرا کرده  و به قانون نظام پزشکی و کشور جامه عمل پوشانده و کارها را به خوبی انجام دهد .

به گفته وی اقداماتی که در سالیان گذشته در این راستا انجام شد نسبتا خوب بوده و در هجمه ها و ناملایماتی که رخ داد؛ غالب سازمان های نظام پزشکی کشور بصورت متحد دفاعیاتی داشتند اما مستلزم این نیست که امروز بگوئیم کافی است بلکه باید در حوزه درآمدی ؛ اقتصادی ؛ فرهنگی؛  اشتغال و سایر حوزه ها صاحب سبک بوده و جامعه پزشکی را غنی کنیم.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی  با بیان این که باید دغدغه های جامعه پزشکی را به خوبی رصد کرده و به آن پاسخ دهیم اظهار کرد : با توجه به ازدیاد هجمه ها نباید منفعل عمل کنیم ؛ بلکه باید بصورت فعال پیگیری امور را انجام دهیم و یکی از موضوعاتی که بسیار مهم بوده و در نظام پزشکی باید به آن توجه شود مساله رفاهی پزشکان است .

جهانگیری با اشاره به این که باید توانمند سازی و آموزش جامعه پزشکی کشور بصورت منسجم انجام شود ؛ عنوان کرد :  از همه مهمتر این است که به سوالات فنی ،حرفه ای و قانونی جامعه پزشکی پاسخ داده شود و همه مستلزم این است که ظرفیت کارشناسی را بالا برده و سرمایه گذاری های لازم را انجام دهیم که خود جامعه پزشکی می تواند در قالب حق عضویت ها و مشارکت ها این کار را انجام دهد.

وی تاکید کرد : باید از انشقاق داخل صنفی جلوگیری کنیم و این دیدگاه که برخی رشته ها خود را اولی تر از سایر رشته ها می دانند باید به انسجام درون گروهی تبدیل شده و اطلاع رسانی های لازم را در بستر فناوری اطلاعات انجام دهیم.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی  با تاکید بر اینکه نظام پزشکی باید متولی محکمی برای جامعه پزشکی بویژه بخش خصوصی باشد؛ بیان کرد : نظام پزشکی باید پرچمدار بخش  خصوصی بوده و در نهایت نیز ظرفیت های خلق ثروت را در حوزه سلامت برای سرمایه گذاری و  توسعه زیرساختها رواج داده و کارشناسی کند .

وی در بیان اقداماتی که در طی این چهارسال توسط سازمان نظام پزشکی برای جامعه پزشکی انجام شده است ، گفت : اقدامات خوبی که در این چهار سال انجام دادیم، محوریت امضای الکترونیک در حوزه پزشکی برای ارائه دهندگان خدمت و طراحی زیرساختهای نسخه الکترونیک بوده است ؛ همچنین بحث صدور پروانه های آنلاین درسراسر کشور دغدغه های زیادی را رفع کرد که باید برای توسعه آن تلاش کرد.

جهانگیری با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی باید از کارهای روزمره جدا شده و برای توسعه خدمات و خلق ثروت گام اول را بردارد ؛ یاد آور شد : این سازمان باید در سیاستگذاری؛ تصمیم سازی ، نظارت و اجرا چند قدم از حاکمیت جلوتر باشد که این کار توسط نخبگان جامعه پزشکی رخ دادنی است وباید الگوی مقتدری برای توسعه کشور باشیم.

انتهای پیام  / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.