پنجشنبه، 9 فروردین 1403

هیات رئیسه مجمع عمومی مطابق با قوانین وظایف خود را انجام می دهد

هیات رئیسه مجمع عمومی مطابق با قوانین وظایف خود را انجام می دهد


هیات رئیسه مجمع عمومی نظام پزشکی منتخبین اعضای مجمع هستند که براساس قوانین انجام وظیفه نموده و از حقوق دموکراتیک و آراء اعضای مجمع صیانت می کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر عباس آقازاده مسرور عضو هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که در  تاریخ  15 آذرماه دکتر فاضل استعفای خود را تقدیم ریاست شورای عالی و سازمان نظام پزشکی نمود، بیان کرد:  زمانی که  ریاست کل سازمان  استعفای خود را نوشته و به ریاست شورای عالی اعلام نمود، هیچ مرجعی وجود ندارد که اختیار داشته باشد آن را قبول یا رد کند یعنی از زمانی که دکتر فاضل استعفای خود را نوشتند دیگر مسئله تمام شده بود . جایگاه ایشان از نظر شخصیتی در تاریخ پزشکی کشور همیشه ثابت هست و خواهد بود و ایشان داوطلبانه استعفا دادند که گزارشی از این استعفا در سایت سازمان اطلاع رسانی شد .از آن تاریخ به بعد هم جناب آقای دکتر ظفرقندی سرپرست سازمان بوده و از تمام اختیارات قانونی رئیس کل برخوردار هستند.

وی افزود : خیلی امیدوار بودیم که ایشان باقی بمانند اما اصرار بر رفتن داشتند و پس از ایشان بطور کاملا قانونی رئیس شورای عالی سرپرست سازمان شد و با برداشتی که در میان ارکان اصلی سازمان است دکتر ظفرقندی از 15آذر سه ماه فرصت دارند تا دستور برگزاری مجمع عمومی فوق العاده را صادر و مقدمات تشکیل آن را فراهم کنند که بدین ترتیب مجمع عمومی فوق العاده با دستور انتخاب رئیس کل تشکیل خواهد شد . به همین منظور در یک جلسه فوق العاده شورای عالی،  هیات رئیسه مجمع با حضور اعضای شورای عالی و دکتر فاضل شرکت نموده و قضیه مورد بررسی قرار گرفت و قرار بر این شد تا جلسه مشترکی مورخ 5 دی ماه در محل دفتر شورای عالی بین هیات رئیسه مجمع عمومی و هیات رئیسه شورای عالی برگزار شود که حاصل آن طی صورت جلسه ای جمع بندی شد.

 وی ادامه داد: با توجه به شرایط تدارک مجمع عمومی برای حضور اعضای مجمع و تهیه و آماده کردن مسائل مربوط به انتخابات این امر نمی توانست با عجله و در دی ماه انجام شود .علاوه بر زمان لازم برای تدارک مجمع،  این احتمال وجود داشت کسانی که امکان کاندیدا شدن برای ریاست سازمان را دارند ایراد بگیرند که با این سرعت عمل و آشفتگی حتما قصد و غرضی وجود داشته تا امکان ارزیابی و بررسی بیشتر برای حضور تعداد بیشتری از کاندیداها فراهم نشود و از طرفی بیش از سه ماه هم نمی توان صبر کرد؛ بنابراین پس از بررسی های لازم تاریخ جمعه26 بهمن ماه برای تشکیل مجمع عمومی فوق العاده در نظر گرفته و قرار شد یک نماینده از هیات رئیسه شورای عالی و یک نماینده از هیات رئیسه مجمع برای پیشبرد امور تدارکات برگزاری مجمع پیگیر کارها باشند.

وی درخصوص نحوه کاندیدا شدن داوطلبان اظهار کرد: مطابق با قانون داوطلبان و کاندیداها باید کتبا درخواست خود را به هیات رئیسه بدهند و قرار بر این شد در جلسه مشترکی با هیات مرکزی نظارت بر انتخابات صحبت کنیم و نمایندگانی از هیات رئیسه مجمع و شورای عالی مسائل و مشکلات را مطرح کنند و از هیات مرکزی نظارت درخواست کنند که ابهامات و مشکلات را برطرف و پاسخ را اعلام کنند تا اعلام نظر هیات نظارت پاسخی برای ابهامات باشد .

دکتر آقازاده مسرور در خصوص وظایف پیش روی هیات رئیسه مجمع برای برگزاری انتخابات ریاست کل گفت: وظایف پیش روی هیات رئیسه تدارک و برگزاری مجمع عمومی فوق العاده برای انتخاب رئیس کل هست.

عضو هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در خصوص شرایط کاندیدا شدن برای ریاست کل سازمان بیان کرد:  مطابق قانون نظام پزشکی باید کاندیدای ریاست کل عضو هیات مدیره یکی از شهرستان ها باشد و کسی نمی تواند به صرف پزشک بودن برای ریاست کل کاندید شود بلکه باید به عنوان عضو هیات مدیره یکی از شهرستان ها قبلا انتخاب شده باشد و این شرط مهم و اساسی خیلی از مسائل را از دایره خارج نگه می دارد و از سوی دیگر برای برخی مسائل ابهاماتی وجود دارد که باید از سوی هیات نظارت اعلام نظر شود .

وی در خصوص نامه منتشر شده از سوی کانال پزشکان و قانون خطاب به هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد : باید از صدور احکام جزمی و غلط در فضای مجازی خودداری شود و در بخشی از نامه کانال پزشکان و قانون درخواست ها و راهکارهایی برای انتخاب ریاست کل نوشته شده که کاملا درست است و باید به آن توجه شود اما در خصوص وظایف هیات رئیسه مجمع باید گفت که هیات رئیسه می تواند در چارچوب قانون تشکیل سازمان عمل کند و این که کاندیدایی با هر نیت و ماهیت چقدر به شرایط سازمان آشنا هست یا  نیست هیچ ارتباطی به هیات رئیسه مجمع ندارد و هیات رئیسه تنها وظیفه دارد برای انتخاب رئیس کل شرایط دموکراتیک را برای همه اعضاء آماده کند.

وی ادامه داد : هیات رئیسه مجمع عمومی باید به  همگان فرصتهای یکسان داده و امکان شرکت در انتخابات را فراهم و از رای افراد صیانت کند و به درستی و بدون هیچ گونه مشکلی نتیجه واقعی آراء را به مقامات ذیربط اعلام کند . در هیچ جایی از قانون نیامده که اعضای هیات رئیسه مجمع ضامن برداشت کاندیداها از مشکلات سازمان و ضامن برنامه های آنها هستند ودر واقع رای دهندگان در صحن مجمع هستند که با شناخت از افراد رای می دهند.

وی گفت : متاسفانه  در نامه پزشکان و قانون که "مقصر اصلی استعفای استاد فاضل" را هیات رئیسه مجمع عنوان کرده اند، یک استنباط غلط وجود دارد . چرا باید هیات رئیسه از کاندیداتوری استاد فاضل جلوگیری می کرد تا به اشراف در خصوص مسائل جامعه پزشکی برسند و سپس کاندیدا شوند؟ و این درحالی است که ما چنین حقی نه در مورد ایشان نه سایر کاندیداها نداریم.

 دکتر آقازاده خاطر نشان کرد: حتی در این نامه نوشته شده که هیات رئیسه باید از دکتر فاضل درخواست دکترین و نقشه راه می کردند؛ اگر قرار بر اجرای چنین کاری بود حتما در قانون یا آئین نامه عنوان می شد که علاوه بر درخواست کتبی دکترین و نقشه راه کاندیداها نیز باید دریافت شود.

وی تاکید کرد : هیات رئیسه مجمع منتخبین اعضای مجمع عمومی هستند که برای انجام وظایف مشخصی که در قانون مشخص شده است با یکدیگر همکاری می کنند . بار دیگر تاکید می کنم که شرط اولیه و اساسی برای کاندیدا شدن عضویت در هیات مدیره یک شهرستان است . از هر شهرستان نماینده یا نمایندگانی انتخاب و به دبیرخانه مجمع معرفی می شوند که توسط هیات رئیسه مجمع هویت آنان احراز و کارت عضویت در مجمع موقع ورود دریافت می کنند و حق رای دادن دارند .

وی در پایان یاد آور شد: در موقع رای گیری کسانی که حق رای دارند فقط حق حضور در جلسه مجمع عمومی را دارند و جلسه رای گیری فقط با حضور اعضای مجمع برگزار می شود . مکاتبات لازم با هیات مدیره ها انجام شده تا اگر تغییراتی در اعضای مجمع عمومی هست اعلام شود زیرا عضویت درمجمع یک شخصیت حقوقی بوده که قابل واگذاری نیست .

انتهای پیام

برچسب ها : مجمع عمومی
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.