پنجشنبه، 9 فروردین 1403

عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران: داروهای بیماران صعب العلاج در فهرست دارویی وزارت بهداشت / دولت هماهنگی خوبی در حوزه تخصیص ارز داشته است

عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران: داروهای بیماران صعب العلاج در فهرست دارویی وزارت بهداشت / دولت هماهنگی خوبی در حوزه تخصیص ارز داشته است
عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران با اشاره به اینکه پیکره دولت هماهنگی خوبی درحوزه تخصیص ارز برای دارو انجام داده است ؛ گفت: تمامی داروهای بیماران صعب العلاج که در فهرست دارویی وزارت بهداشت موجود هستند، تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفته‌اند و این امر سبب شده تا حدودی مشکلات این قشر از بیماران برطرف شود.

دکتر سید ابراهیم هاشمی در گفتگو با روابط عمومی سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: با تبدیل ارز مرجع به مبادله ای ؛ دولت جهت کاهش پرداخت از جیب مردم یارانه ای را به دارو اختصاص داد که با انجام این کار بیمه‌ها در پرداخت  خود به بیمارستانها و داروخانه ها در شرایط خوبی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه اگر یارانه داروی بیماران سرطانی و صعب العلاج قطع شود ؛دارو به قیمت قبل (قیمت روز) بازمیگردد ؛افزود:هم اکنون 292 قلم داروی مربوط به این بیماران زیر پوشش بیمه است که برخی برند اصلی استٰ یعنی قیمت پایه آنها همان قیمت ژنریک یا تولید داخل است و به مابه التفاوت آن یارانه اختصاص می یابد.

هاشمی با بیان اینکه در تمام دنیا برای آنکه بیمه و دولت هزینه‌ها را متعادل کنند پوشش بیمه ای دارو به نوع ژنریک آن تعلق میگیرد؛ تصریح کرد: کاهش قیمت به نفع دولت و مردم خواهد بود و مابقی اعتبارات در جای دیگر هزینه می شود.

عضو هیات مدیره صنعت پخش با تاکید بر اینکه تولید داخل ایران از قیمت ژنریک های دنیا خیلی پایین تر است ؛گفت:وقتی تولید داخل داشته باشیم قیمت  پایین خواهد بود ولی اگر برند خارجی یا ژنریک خارجی در بازار موجود باشد مبنای قیمت گذاری تولید داخل است و مابه التفاوت را بیمار پرداخت می کند.

به گفته وی ، در حال حاضر تمامی داروهای بیماران صعب العلاج که در فهرست دارویی وزارت بهداشت موجود هستند، تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفته اند که این امر سبب شده تا حدودی مشکلات این قشر از بیماران برطرف شود.

 

انتهای پیام/ 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.