جمعه، 10 فروردین 1403

با حضور رییس کل سازمان نظام پزشکی در شیراز صورت گرفت

دکتر علیرضا زالی جهت بررسی مشکل پیش آمده برای همکار جراح در جلسه ای با حضور مقامات استانی در جریان پرونده قرار گرفت

به دنبال حادثه نورآباد و دستگیری پزشک جراح بیمارستان ، جلسه ای به درخواست سازمان نظام پزشکی در محل استانداری برگزار گردید . در این جلسه که در تاریخ 07/05/94 و با حضور رئیس کل نظام پزشکی کشور ، رئیس و جمعی از اعضاء هیات مدیره نظام پزشکی شیراز ، معاون و مدیر کل سیاسی استانداری ، رئیس دانشگاه و معاونت درمان ، معاون قضایی دادگستری ، فرمانده نیروی انتظامی ، فرماندار و رئیس شبکه نورآباد و پزشک جراح بیمارستان ممسنی برگزار گردید ، ابعاد حادثه از جوانب مختلف بررسی گردید .

ابتدا رئیس دانشگاه ضمن تاکید بر اقدامات مثبت انجام شده در حیطه سلامت توسط دولت و نظام ، بالا رفتن رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده را دستاورد بزرگی دانست و بروز اقدامات این چنین که شتابزده و با بی تدبیری انجام می شود را ، نیازمند مدیریت صحیح دانست و ابراز امیدواری نمود که با همکاری بسیار خوب با دادگستری که در استان فارس همواره چنین بوده ، موضوع به شکل درستی پیگیری گردد .

سپس فرماندار نورآباد به شرح ماوقع پرداخت و اقدامات انجام شده در شهرستان و تشکیل شورای تامین جهت مدیریت موضوع را به سمع حضار رساند . بعد آقای نجیبی معاون قضایی دادگستری نکاتی را در مورد پرونده بیان و از گسترش اطلاعات ناصحیح در فضای مجازی و ایجاد فضای احساسی انتقاد نمود و پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی را نیازمند فضایی آرام دانست .

خانم دکتر وفایی رئیس سازمان نظام پزشکی شیراز نیز با اشاره به تعاملات گسترده با دادگستری در استان فارس ، دستگیری پزشک جراح در حین انجام وظیفه را خللی در ارائه خدمت رسانی به سایر بیماران دانست . پس از آن دکتر جراح نورآباد به بیان ماوقع و شرح مسائل اتفاق افتاده پرداخت .

آقای مهندس جمالی معاون سیاسی استانداری نیز زمینه بروز مشکل ایجاد شده را در رعایت اخلاقیات دانست و برای پیشگیری از مسائل اینچنینی التزام بیشتر به اخلاق و گذشت و صبوری افراد را خواستار شد .آقای دکتر زالی رئیس کل نظام پزشکی کشور نیز ضمن تشکر و قدردانی از حضور مسئولان ذیربط ، بررسی ابعاد قضیه از دو زاویه مصداقی و فرآیندی را خواستار شد .

با توجه به جایگاه ویژه استان فارس در عرصه سلامت و نگاه متفاوت کشور به این استان ، هر اتفاقی که برونداد آن احساس عدم امنیت پزشک باشد را خسران آور خواند .

ایشان ضمن اشاره به دستاوردهای قابل توجه تعاملات نظام پزشکی و دادگستری در استان فارس که زبانزد کل کشور بوده ابراز امیدواری نمود که این موضوع نیز در دستگاه قضا به گونه ای پیگیری گردد که این رخداد جبران شود و جامعه پزشکی کشور با آرامش به وظایف خود عمل نماید .

در پایان مقرر شد با سرعت عمل و در فضایی آرام ، پرونده در مراجع قضایی پیگیری و هیاتی متشکل از نماینده استانداری ، دانشگاه ، نظام پزشکی ، دادگستری و نیروی انتظامی تشکیل و بر روند آن نظارت نمایند .

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.