پنجشنبه، 9 فروردین 1403

ارتقاء سلامت روان در گرو بهره گیری از مضامین قرآنی است

 ارتقاء سلامت روان در گرو بهره گیری از مضامین قرآنی است

 

 

 

 

 

 

 

رییس کل سازمان نظام پزشکی در محفل انس با قرآن جامعه پزشکی گفت:ارتقاء سلامت روان در گرو بهره گیری از مفاهیم و مضامین قرآنی است.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی در محفل  انس با قرآن جامعه پزشکی که با حضور قاریان ممتاز و  بین المللی جامعه پزشکی کشور که پنجشنبه  در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما توسط معاونت رفاهی برگزار شد با اشاره به این که در شرایط فعلی بازگشت به قرآن متضمن حیات نوین است، بیان داشت: مضامین قرآنی برای ارتقاء سلامت روان در جامعه بسیار راهگشا است.

وی با اشاره به بحث های شناختی قرآن افزود: مسائل رفتاری نماز روزه و تمسک به تمامی جنبه های رفتادی و شناختی قرآن از وظایف مهم اجتماعی است.

زالی با بیان این که قرآن کتاب علمی نیست ادامه داد: خوب است با نگاه نوین و علمی به این کتاب اعجاب انگیز بنگریم زیرا هر آن چه بخواهیم در این کتاب الهی یافت می شود.

وی با بیان این که نسل جوان به دنبال واکاوی است تصریح کرد؛ قرآن پاسخگوی مناسبی برای تمامی واکاوی های نسل جوان است و از جمله مباحث علمی و پزشکی قرآن که در آیات متعدد به آ ن ها اشاره و توجه شده ؛ استفاده از 9 میوه است که خاصیت آنتی اکسیدان از جمله وجوه مشترک آن ها است.

وی در خاتمه با اشاره به مواد غذایی شفابخش مانند خرما که مصرف آن در کاهش دردو خونریزی های زایمانی موثر است یاد آور شد: قرآن به عنوات کتابی راهگشا که انسان را از تمامی جوانب معنوی سیراب می کندباید در بین نسل جوان کشورمورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.