جمعه، 10 فروردین 1403

میزان پرداختی در بیمارستانها با چالش جدی مواجه است

میزان پرداختی در بیمارستانها با چالش جدی مواجه است
رییس سازمان نظام پزشکی با اشاره به چالش جدی پرداختی ها در مراکز درمانی، رضایتمندی نیروی انسانی شاغل را برای توسعه و رشد بیمارستانها، بسیار مهمتر از ساخت و ساز بلوکها و ارتقای خدمات سخت افزاری آن دانست.

به گزارش روابط عمومی نظام پزشکی؛ علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی کشور در سومین کنگره تخصصی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات که در مرکز همایش های رازی برگزار شد، اظهار داشت: برای پیشرفت بیمارستانها، توجه به رضایتمندی نیروی انسانی و رسیدگی جدی به چالش های نظام پرداختی در این مراکز، بیش از ساخت و ساز بلوکها و مسایل سخت افزاری این مراکز درمانی اهمیت دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون میزان پرداختی ها در بیمارستانها با چالش های جدی مواجه شده، به گونه ای که باید برای حل این مساله از سوی دستگاه های حاکمیتی نگاهی مترقی شود تا این نقیصه برای همیشه در نظام بودجه ریزی کشور اصلاح شود.

رییس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه قبل از توسعه هر بیمارستانی، تامین نیروی انسانی اعم از متخصص و فوق تخصص نیز اهمیت ویژه ای دارد، تاکید کرد: متاسفانه امروز درآمد اختصاصی بیمارستانها به معنای واقعی درآمد نبوده و بیشتر هزینه ای است و در بسیاری از موارد رییس مرکز درمانی مجبور است بخشهایی از آن را در بازسازی یا ترمیم برخی از بخشهای دیگر هزینه کند.

وی گفت: هم اکنون نبود ردیف پرداخت های کافی و مسایلی از این قبیل بیشتر نیروی انسانی شاغل در بیمارستانها را از مکانیسم پرداخت های نامتداول گله مند کرده، از سوی دیگر نیز ادامه این وضعیت می تواند در آینده برخی از مراکز درمانی را با کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه کند.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.