جمعه، 10 فروردین 1403

افزایش تعرفه 10 درصد اما مالیات 100 درصد

 افزایش تعرفه 10 درصد اما مالیات 100 درصد
رییس انجمن متخصصان داخلی ایران گفت: وزارت بهداشت و نظام پزشکی هشت ماه پیش نظر کارشناسی خود را برای تعرفه‌ها به شورای عالی بیمه اعلام کردند اما تنها 10 درصد افزایش لحاظ شد.

ایرج خسرونیا رییس انجمن متخصصان داخلی ایران در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به این که بودجه کل کشور هنوز مشخص نشده و مشکل را می توان در نگاه بزرگتر دید ، بیان داشت : وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی طی چندین جلسه نظرات کارشناسی خود را به شورای عالی بیمه ارائه دادند اما عدد و رقم ها کاهش یافت و خود دولت تصمیم گرفت تا افزایشی بین 15 تا 20 درصد را برای تعرفه های پزشکی تعیین کند .

وی با ابراز نگرانی برای پزشکان نسخه نویس افزود : در کمال تعجب با افزایش 10 درصدی تعرفه های پزشکی رو به رو شدیم و این در حالی است که مالیات جامعه پزشکی 100 درصد اضافه شده است .

 وی ادامه داد : برخی گروههای پزشکی که سال گذشته افزایش تعرفه داشتند امسال برایشان افزایشی در نظر گرفته نشده و برخی گروهها نیز 5 درصد افزایش تعرفه داشتند که این وضعیت نگران کننده است .

به گفته خسرونیا با این افزایش ناچیز تعرفه ها گروههای نسخه نویس متحمل بیشترین ضرر می شوند در حالی که مخارج آن ها 20 تا 30 درصد افزایش یافته است .

وی با اشاره به این که افزایش تعرفه ها نسبت به پارسال کمتر است تصریح کرد : در چنین شرایطی اغلب گروههای پزشکی با مشکل مواجه می شوند زیرا قیمت تمامی اقلام افزایش قابل توجهی داشته اما میزان افزایش درآمد پزشکان تنها 10 درصد است .

انتهای پیام / ر

(استفاده از اخبار با ذکر منبع بلامانع است)

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.