جمعه، 10 فروردین 1403

صدور ۹۲ هزار پروانه مطب برای پزشکان

صدور ۹۲ هزار پروانه مطب برای پزشکان
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت : در سال 95 و ابتدای سال 96، ​مجوز 92 هزار پروانه مطب صادر شد که بخش عمده‌ای به صورت آنلاین بوده ​و 72 هزار پروانه مطب تاکنون تحویل داده شده است.

 

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مراسم رونمایی از راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای پزشکی و راه‌اندازی سامانه آنلاین مجوز کمیسیون تبصره 7 ماده 13 در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: حرفه پزشکی همواره پیشگام عرصه اخلاق بوده و علی‌رغم همه فرازونشیب‌های سیاسی این حرفه مقدس توانسته در مسیر درخشان خود پیوستار عظیم از اخلاق حرفه‌ای را که مبتنی بر اولویت منافع بیماران و کاهش رنج و درد دردمندان بوده به بشریت عرضه کند.

وی یکی از وظایف ذاتی نظام پزشکی را تدوین راهنمای اخلاق حرفه ای اعضای آن عنوان کرد و افزود : تدوین این راهنما درصورتی‌که بر پایه اصول و هنجارهای اصیل انسانی و اخلاقی باشد، اولین گام لازم در جهت ارتقای سطح رعایت استانداردهای اخلاقی در جامعه حرفه‌ای خواهد بود.

وی ادامه داد : در این راستا بر اساس مصوبه شورای عالی نظام پزشکی تدوین مجموعه‌ای جدید از راهنماهای اخلاق حرفه‌ای در جهت مرتفع ساختن نیازهای موجود در دستورکار حوزه اخلاق پزشکی سازمان قرار گرفت.

به گفته زالی آیین‌نامه انتظامی به‌عنوان سند اصلی در بردارنده هنجارهای اخلاقی از اولین نقطه تدوین‌شده در سال 1348 به‌جز موارد بسیار معدودی به روز نشده و پاسخگوی نیازهای فعلی نظام سلامت و جامعه پزشکی نبوده است .

رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد : این راهنما سندی الزام‌آور بوده و اکنون در اختیار انجمن‌های علمی و پزشکی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص آمار خطاهای پزشکی اظهار کرد : آمار خطاهای پزشکی و اینکه چند درصد از پزشکان اخلاق حرفه‌ای را رعایت می‌کنند، در دست بررسی بوده که به‌زودی نتیجه اعلام می‌شود.

زالی در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی سامانه آنلاین مجوز کمیسیون تبصره 7 ماده 13 اشاره کرد و گفت : این سامانه افزایش دقت، سرعت و کارایی را به همراه خواهد داشت و صدور پروانه مطب به صورت الکترونیک از این طریق به‌راحتی انجام می‌گیرد.

وی افزود: در سال 95 و ابتدای سال 96، مجوز 92 هزار پروانه مطب صادر شده  که بخش عمده‌ای به صورت آنلاین صورت گرفته، همچنین 72 هزار پروانه مطب تاکنون تحویل داده شده است و اکنون نیز  در 180 شهرستان کشور پروانه مطب از طریق الکترونیک می‌تواند صادر شود.

وی یاد آور شد :  با راه اندازی سامانه آنلاین مجوز کمیسیون تبصره 7 ماده 13 ارسال مدارک از شهرستان ها بصورت برخط انجام می شود که صرفه جویی در وقت و دقت بالا را در بر خواهد داشت  تا بطور مجازی در مورد تبصره تصمیم گیری های لازم انجام شود.

 

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.