ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

ضرورت پیگیری پزشک خانواده از سوی کمیسیون بهداشت مجلس دهم

عضو شورایعالی نظام پزشکی اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را یکی از مصوباتی عنوان کرد که از برنامه چهارم توسعه تکلیف قانونی بوده و باید توسط کمیسیون بهداشت مجلس دهم نیز پیگیری و عملیاتی شود .

دکتر حسین قشلاقی عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به اینکه آن انتظاراتی که از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم جهت پیگیری برنامه های پنجم توسعه و راهکارهای عملیاتی شدن مصوبات داشتیم ؛حاصل نشد بیان داشت :  نیازمند پیگیری و عملیاتی شدن بسیاری از مصوبات از جمله پزشک خانواده و نظام ارجاع از سوی کمیسیون بهداشت مجلس دهم هستیم .

 

وی با بیان اینکه کمیسیون قبلی در خیلی از جاها ورود نکرد و یا تاثیر گذاری های لازم را نداشت افزود : یکی از مصوبات برنامه های چهارم و پنجم توسعه اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع بود که به درستی اجرایی نشد در حالی که اعتبارات لازم به این طرح تعلق گرفت.

 

به گفته وی انتظار می رفت یک پروژه عملیاتی آکادمیک در کشور اجراشود که متاسفانه بدلیل عدم فرهنگسازی های لازم ممکن نشد و طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع به سمت سرازیری حرکت کرد.

 

وی با تاکید براینکه یکی از راهکارهای برون رفت نظام سلامت از مشکلات  طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع است ؛ خاطرنشان کرد : پزشک خانواده و نظام ارجاع باید بطور کامل اجرایی شود  نه اینکه بخشی را اجرا و از سایر بخشها غافل شویم و تا زمانی که منابع پایدار به این طرح تعلق نگیرد بهتر است  آن را نصفه و نیمه اجرا نکنیم

 

قشلاقی عدم همکاری بیمه ها و تخصیص منابع لازم به این طرح را از جمله مواردی عنوان کرد که در کمیسیون بهداشت مجلس دهم باید توجه ویژه به آن شود .

 

عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد : انتظارات از کمیسیون بهداشت و درمان بیش از سایر کمیسیون هاست  لذا این کمیسیون باید با انجمن های علمی تخصصی ؛ NGO ها و سایر نهادهای مرتبط با سلامت تعاملات لازم را داشته باشد تا خواسته های مردم و جامعه پزشکی محقق شود.

انتهای پیام / ر

(استفاده از اخبار با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.