جمعه، 10 فروردین 1403

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: ضرورت اجرای پزشک خانواده بدور از بازی های سیاسی و نگاه جزیره ای

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: تا زمانی که ارکان مختلف نظام سلامت، دست اندرکاران این حوزه و افرادی که در راس ارکان مختلف قرار گرفته اند، برنامه پزشک خانواده را به دور از بازی های سیاسی و هرگونه نگاه جزیره ای در دستور کار خود قرار ندهند، این طرح به سرانجام نخواهد رسید.

داریوش طاهرخانی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی با گلایه از اینکه نظام ارجاع و برنامه پزشک خانواده راه برون رفت نظام سلامت از چالش های موجود است، اذعان داشت: این نظام یکی از اصولی است که کلیه صاحب نظران در خصوص آن اتفاق نظر دارند.

وی با ابراز تاسف از اینکه این برنامه در کشور ما تحت تاثیر شتاب زدگی دولت های مختلف از مسیر عادی خود خارج شده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که برنامه پزشک خانواده روستایی در اواخر دولت هشتم و در ادامه آن پزشک خانواده شهری در استانهای فارس و مازندران در اواخر دولت دهم بدون در نظر گرفتن زیرساخت های مناسب و با عجله به اجرا درآمد.  

 

* مسئولین  باید منافع مردم و جامعه پزشکی را به منافع شخصی خود ارجح بدانند

طاهرخانی با بیان اینکه گاها اجرای درست برنامه پزشک خانواده ممکن است منافع شخصی برخی ازافراد را که در جایگاه های مختلف نظام سلامت قرار دارند، به مخاطره بیاندازد، ابراز داشت: برنامه پزشک خانواده به نفع مردم و جامعه پزشکی است و در واقع راهکاری است که منابع نظام سلامت که امروز صحبت از کمبود آن توسط متولیان امر است، نه تنها در مسیر درست و اصولی هزینه می شود بلکه منافعی را نیز برای مردم به دنبال خواهد داشت.

وی ا تاکید بر اینکه مسئولین امر باید منافع مردم و جامعه پزشکی را به منافع شخصی خود ارجح دانسته و آن را در دستور کار خود قرار دهند، تصریح کرد: باید به این نکته دقت داشته باشند که هرچند امروز در جایگاه های مختلف نظام سلامت، مسئولیتی را عهدار هستند، اما طول مدت مدیریتشان به پایان خواهد رسید و دوباره باید به درون جامعه پزشکی و مردم بازگردند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: بنابراین مسئولینی که امروز در جایگاه تصمیم گیری قرار دارند، باید تصمیمات درستی را اتخاذ کنند تا حلاوت و شیرینی سلامت را برای آحاد جامعه به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.