پنجشنبه، 9 فروردین 1403

زالی در مراسم معارفه دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی نظام پزشکی : اقتصاد مقاومتی حوزه پیشرو همراه با تعالی ساختارهای اجتماعی است

زالی در مراسم معارفه دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی نظام پزشکی : اقتصاد مقاومتی حوزه پیشرو همراه با تعالی ساختارهای اجتماعی است
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل گفت : سازمان نظام پزشکی به عنوان اولین دستگاه غیردولتی در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری اقدام به تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی نموده است .

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مراسم معارفه دکترمحمد حیدریان مقدم به عنوان مشاور عالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی و دبیر کار گروه اقتصاد مقاومتی این سازمان بیان داشت : طبق فرمایشات مقام معظم رهبری شاید بسیاری از افراد تصور می کردند نامگذاری سال جدید یک موضوع فرهنگی با تم اجتماعی باشد اما اهمیت اقتصادی از یکسو و انجام کارهای جدی و سترگ در حوزه اقتصاد مقاومتی وجه تمایز نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل است.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری سال جدید تحت عنوان اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام و عمل فرصتی است تا در این زمینه تلاشهایی صورت گیرد افزود : اقتصاد مقاومتی حوزه پیشرونده و فزاینده همراه با تعالی های سازمانی ، انسانی و ساختارهای اجتماعی کشور است و نه تنها یک اقتصاد ریاضتی نیست بلکه پویا بوده و رو به جلو حرکت می کند .

وی ادامه داد :ظرفیت سازی و  تسهیل نمودن فضای لازم جهت بهره بردن از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا ضروری است و اصل 44 قانون اساسی نیز به این موضوع توجه داشته و کالبد تحقق تمامی منویات مقام معظم رهبری در بخش خصوصی است .

رئیس کل سازمان نظام پزشکی به ارتباط تنگاتنگ بخش خصوصی با این سازمان اشاره کرد و اذعان داشت : سازمان نظام پزشکی نماینده بخش فعال غیردولتی است که از نظر راهبردی و استراتژیک ، اسناد بالادستی و تعاریف سازمانی ورود نظام پزشکی به این حوزه اقتصاد مقاومتی الزامی و ضروری است .

زالی با بیان اینکه مدل مدیریتی سازمان نظام پزشکی برای ورود به اقتصاد مقاومتی توجه بیشتر به جنبه عملیاتی و میدانی موضوع است ، تصریح کرد : برای تحقق این مهم باید از ظرفیت های بخش خصوصی بهره جست و اگر بصورت تشریفاتی و نمادین به حوزه اقتصاد مقاومتی ورود داشته باشیم نتیجه ای جز آفت نخواهد داشت .

وی اضافه کرد : اگر در این حوزه چند موضوع برای مطرح کردن در فضای سلامت داشته باشیم مسلما جنبه های عملیاتی آن نیز محقق می شود  و سازمان نظام پزشکی طی سالهای گذشته این توان را داشته که ظرفیت های کارشناسی را در خود جمع کند و هم اکنون 160 انجمن علمی تخصصی با این سازمان ارتباط تنگاتنگ دارند  .

وی به 230 هزار ارائه دهنده خدمت در دو بخش دولتی و خصوصی که عضو نظام پزشکی هستند اشاره کرد و گفت : تمامی مطب ها ، کلینیک های جراحی محدود و بیمارستان های خصوصی با روش غیر دولتی اداره می شود که باید سازمان نظام پزشکی آنها را مدیریت کند.

 

وی با بیان اینکه نظام پزشکی در عرض دستگاههای دولتی قرار نمی گیرد خاطرنشان کرد : به راحتی می توانیم یک همگرایی اجرایی و عملیاتی را شاهد باشیم .

زالی به انتخاب فردی با تجربه مدیریت در هر دو بخش دولتی و خصوصی برای اداره کارگروه ا قتصاد مقاومتی در سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت :  از آنجا که دکتر حیدریان مقدم تجارب ارزنده ای در عرصه های پژوهشی و اجرایی در هر دو بخش دولتی و خصوصی دارد به عنوان دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی سازمان انتخاب شد.

وی با اشاره به  مدل کارگروهی برای اداره سازمان نظام پزشکی بیان داشت : مدلی که برای ساختار سازمان طراحی کردیم کارگروهی است و مهمترین گزینه مدل کارگروهی استفاده از تفکر جمعی است .

رئیس کل سازمان نظام پزشکی اذعان داشت : تمامی تلاش نظام پزشکی به عنوان کنشگر نظام سلامت باید فعالیت در جهت اقتصاد مقاومتی باشد  و تمامی معاونان و مدیران به دلیل اهمیت موضوع در کنار دکتر حیدریان مقدم خواهند بود .

زالی خاطرنشان کرد : امید است درحوزه اقتصاد مقاومتی پیشرو باشیم و بسته های اقتصاد مقاومتی را در حوزه سلامت با ارجحیت بخش خصوصی محقق کنیم .

به گفته وی بحثهای خلاقانه و استفاده از فناوری های جدید در ظرفیت سازی بخش خصوصی برای کاهش هزینه ها و مدیریت انسانی از جمله مباحثی است که در اقتصاد مقاومتی می توان از آن نام برد .

وی یادآورشد : نقش انجمن های علمی در تحقق اقتصاد مقاومتی در نظام سلامت موثر بوده و امیدواریم وزارت بهداشت نیز از این کارگروه استقبال کرده و همگرایی با وزارتخانه های بهداشت و رفاه داشته باشیم .

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.