جمعه، 31 فروردین 1403

توزیع نیروی متخصص در شهرستان های اطراف تهران باید ساختار مند باشد

توزیع نیروی متخصص در شهرستان های اطراف تهران باید ساختار مند باشد
مدیر کل دفتر اعتبار بخشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه باید نظارت بر عملکرد متخصصان در شهرهای اطراف تهران وجود داشته باشد گفت : برای این مهم باید توزیع نیروی متخصص در اطراف تهران چه به شکل پروانه مطب و چه به شکل پروانه شهر دوم کاملا ساختارمند باشد.

سید محمد حسین میردهقان مدیر کل دفتر اعتبار بخشی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی در خصوص توزیع نیروی متخصص در مراکز درمانی اطراف شهر تهران بیان داشت : جلسه ای را با حضور روسای نظام پزشکی و مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرهای اطراف تهران داشتیم تا توزیع نیروی متخصص در اطراف تهران چه به شکل پروانه مطب و چه به شکل پروانه شهر دوم یا کسانی که مشمول تبصره 7 ماده 13 قانون مربوطه می شوند ، ساختار مند باشد.

وی افزود : برای جلوگیری از بی نظمی های موجود و نظارت بر عملکرد همکاران متخصص در شهرهای اطراف تهران جهت پوشش دهی خدمات کاملی که مردم به آن نیازمند هستند این ساختارمندی لازم است.

وی ادامه داد : بعضا مشاهده می شود در برخی شهرهای ا طراف تهران متخصصان بدون این که مبادرت به اخذ پروانه مطب کنند اقدام به فعالیت کرده اند که اقدامشان ساختارمند نبوده و پزشکان بومی هم داشتیم که پروانه شهردوم را گرفتند و شاخص های متعدد دیگری هم وجود داشت که نشان می داد در این زمینه ضعف داریم و باید هماهنگی برای استفاده از ظرفیت های موجود داشته باشیم.

میردهقان با تاکید براین که هر پزشکی که خواستار فعالیت در بخش خصوصی در هر جای کشور است باید پروانه مطب داشته باشد خاطرنشان کرد : قانون به صراحت مشخص کرده است که پزشکان از کدام مجاری قانونی اقدام به اخذ پروانه مطب چه بصورت پروانه اصلی یا پروانه دوم کنند.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع الزامی است)

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.