شنبه، 1 اردیبهشت 1403

دعوت رییس جامعه جراحان برای مشارکت حداکثری در انتخابات نظام پزشکی

دعوت رییس جامعه جراحان برای مشارکت حداکثری در انتخابات نظام پزشکی
دکتر ایرج فاضل رییس جامعه جراحان ایران و رییس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی طی یادداشتی خواستار مشارکت حداکثری پزشکان در انتخابات نظام پزشکی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در این یادداشت آمده است :

انتخابات سازمان نظام پزشکی در دوره ای که پیش رو قرار دارد تفاوتهای اثرگذاری با سایر دوره های قبل خواهد داشت، اگر پزشکان با مشارکت حداکثری خود توانمندترین و پیگیرترین افراد را انتخاب کنند.
تردید نیست که سازمان نظام پزشکی یکی از مهمترین و کارسازترین تشکیلات در کشور است. در ارتباط با مراجع عالی کشور، سازمان نظام پزشکی حلقه اتصال بین گروه های پزشکی و مسئولین مملکتی است. سازمان نظام پزشکی نقش بسیار عمده ای در سامان دهی بخش سلامت به عهده دارد. بنابراین یک نظام پزشکی قوی، مقتدر و کارآمد میتواند در سامان دادن امور طبابت در مملکت بسیار تاثیر گذار باشد.
با این دیدگاه با حمایت گسترده پزشکان و افراد جامعه پزشکی در همه ی رده ها ما میتوانیم یک سازمان نظام پزشکی مقتدر و کار آمد تشکیل دهیم.
قانون سازمان نظام پزشکی در ابتدای تصویب یکی از پیشرفته ترین قوانین مصوب محسوب میشد اما متاسفانه تغییراتی در قانون نظام پزشکی بوجود آمد و اختیاراتی که بسیار مهم بود از نظام پزشکی سلب شد. به نظر میرسد این تغییرات نه تنها هیچ کمکی به بهتر شدن اوضاع نکرد، بلکه باعث ایجاد یک نوع هرج و مرج نسبی نیز گردید.
 در این خصوص قسمتهای حذف شده و تغییر یافته قانون جدید باید اصلاح بشوند و به همان صورت که به صلاح جامعه است اجرا گردد؛ حتی در مواردی بهتر است اختیاراتی به مسئولیتهای سازمان نظام پزشکی افزوده شود زیرا کارهایی وجود دارد که میتوان از عهده وزارتخانه و مراجع رسمی برداشت و بر عهده نظام پزشکی واگذار کرد که بتواند با اقتدار و با اختیارات بیشتر و مناسبتر این مجموعه عظیم را اداره کند.
یک موضوع مهم در ارتباط با استقبال پزشکان و رای دهندگان در انتخابات سازمان نظام پزشکی وجود دارد و آن مهم، همانند همه ی انتخابات ها، هرچه تعداد شرکت کنندگان بیشتر باشد اعتبار افرادی که انتخاب میشوند بالاتر میرود. ما امیدوار هستیم  که همکاران این همت را داشته باشند و هر چهار سال یک بار برای خود و حرفه شان وقت بگذارند و پای صندوق های رای بیایند تا بهترین ها و افراد شایسته انتخاب شوند.
از موضوعاتی که امسال نسبت به دوره های قبل مطرح میشود، دقت نظر بر روی لیستها و فهرست هایی است که باید همکاران پزشک به آن توجه کنند.
در سالهای اخیر و در برخی انتخابات ها معمولا لیستها نقش عمده ای دارند. به عنوان مثال در انتخابات مجلس شورای اسلامی و بخصوص  شورای شهر، لیست نامزدهای انتخاباتی نقش بسزایی دارند.
 اعتبار فهرست کاندیداها به اعتبار افراد موجود در لیست و صادر کنندگان لیست بستگی دارد یعنی هر چقدر افرادی که اعتبار لیست را تهیه میکنند در نظر همکاران بالاتر باشند کاربری و رای دادن به اعضا لیست بیشتر میشود . این روش به انتخاب افراد شایسته و لایق تر از میان رای ها کمک میکند. البته مجمع انجمن های علمی و پزشکی لیستی تهیه کرده که در شرف تکمیل است. بدین ترتیب فهرست کاندیداها به انتخاب کنندگان کمک فراوانی میکند.  برای اینکه حضور آنها ضمانت اجرایی داشته باشد برای احقاق حق پزشکان و اعضا سازمان نظام پزشکی از میان نامزدها
افرادی را باید انتخاب کرد که تجربه و سابقه اجرایی دارند. کسانیکه شهامت برخورد با مسایل را داشته و خوشفکر نیز هستند. اینها افرادی خواهند بود که میتوانند در لیستها بر اساس سوابق منتخب شوند .
به لطف پروردگار و همت بالای همکاران جامعه پزشکی، امید است حضور پرشور و اشتیاقی در جمعه سی ام تیر ماه در سراسر کشور رقم بخورد تا بدین ترتیب منتخبین توانا و کارآمد در این دوره انتخابات سراسری سازمان نظام پزشکی سکاندار لایق در رسیدگی به مشکلات هموطنان و همکاران باشند.

دکتر ایرج فاضل
رییس مجمع انجمنهای علمی گروه پزشکی
رییس جامعه جراحان ایران

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.