جمعه، 31 فروردین 1403

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران: ضرورت رصد و پایش مداوم در تحول آموزش پزشکی

استاد پایه 32 دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه آموزش، رصد و پایش دائمی می خواهد، اظهار داشت: هنگامی که در این زمینه به حد استاندارد پایه دست یافتید، باید تلاش کنید با نوآوری در آموزش، موفقیت خود را با پایش منظم و کیفی ارتقا دهید.

دکتر سید کامران عربشاهی  در گفتگو با خبرنگار نظام پزشکی، با اشاره به زحمات دکتر لاریجانی معاون آموزش وزارت بهداشت در بحث آموزش در طرح تحول نظام سلامت، گفت: تحول در آموزش شامل 12 بسته است که هر یک به تنهایی می تواند کمک بزرگی را به ارتقای آموزش عالی در حیطه پزشکی داشته باشد.

وی با  اذعان به اینکه حتی اگر طرح تحول سلامت هم مطرح نبود، این بسته ها کمک بسیار بزرگی برای بهبود ارتقای آموزش پزشکی محسوب می شد، تصریح کرد: این 12 بسته تمام وجوه مختلف فعالیت های آموزشی دانشگاه ها را اعم از مرجعیت علمی در آموزش، دانشگاههای هزاره سوم، بین المللی سازی آموزش، مجازی سازی آموزش و غیره را پوشش می دهد.

عربشاهی با بیان اینکه این بسته ها در چندین نشست معاونین آموزشی دانشگاه های کشور مطرح و به نتیجه رسیده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این بسته ها  اخلاق حرفه ای و آمایش سرزمینی جزو مصوبات شورای عالی فرهنگی قرار گرفته و به فراخور دانشگاه های کشور این مهم انجام می شود.

 

*ضرورت عتبار بخشی موسسات و بیمارستان های آموزشی

وی یکی دیگر از مواردی که در این بسته ها مد نظر قرار گرفته است را اعتبار بخشی موسسات و بیمارستان های آموزشی دانست و افزود: کیفیت ارائه خدمات هم در درمان و هم در آموزش در بیمارستان های آموزشی با هم عجین و موجب تعادل آموزش و خدمات می شود.

به گفته وی نیل به موفقیت در بسته های عملیاتی طرح تحول سلامت به شرطی محقق خواهد شد که دانشگاه ها برابر اهداف و شاخص هایی که تعریف شده پیش رفته تا بتوانند کمک بسیار بزرگی به برنامه تحول در آموزش پزشکی داشته باشند.

استاد پایه 32 دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: به نظر می رسد سیستم تحول نظام سلامت، چهارچوب و نقشه راه مناسبی را در سند تحول ملی و اسناد ایران 1404  برای پیشرفت آموزشی کشور و بهبود روابط درمانی و آموزش عالی پیش بینی کرده است.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در اسناد استاتژیک کشور، در اجرای تحول در آموزش، به مشارکت ارگان های مختلف و همکاری بین سازمان ها، دانشگاه ها و نهادهای مربوطه نیاز است. 

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.