جمعه، 10 فروردین 1403

تولیت مراکز دندانپزشکی‌ به متخصصان این حوزه واگذار شود

تولیت مراکز دندانپزشکی‌  به متخصصان این حوزه واگذار شود
عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی عنوان کرد: لازم است برای ارتقای سطح سلامت دهان و دندان افراد جامعه، تولیت مراکز درمانی دندانپزشکی‌ به متخصصان این عرصه سپرده شود.


بهنام عباسیان عضو دندانپزشک شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار نظام پزشکی؛ با اشاره به اینکه سطح بهداشت دهان و دندان افراد جامعه در حد نرمال نیست، اظهار داشت: سلامت دهان و دندان جزو لاینفک سلامت جسم و روان افراد است که اگر به آن بها داده نشود میزان شیوع بیماری‌ها در افراد دوچندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اغلب مردم توان پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی را ندارند و زمانی به دندانپزشک مراجعه می‌کنند که باید دندان خود را بکشند، افزود: حداقل هزینه یک ایمپلنت شامل کاشت و پروتز آن ۲ میلیون تومان است که درصد کمی از مردم توان پرداخت آن را دارند. از این رو، عدم درمان به موقع و کشیدن دندان بدون کاشت آن سبب بی دندانی افراد و بروز انواع بیماری‌های جسمی می‌شود.

وی بی دندانی را عامل مهمی در کاهش سلامت روان عنوان کرد و ادامه داد: تبعات کاهش سلامت دهان و دندان فقط مربوط به بیماری‌های جسمی نمی‌شود بلکه اعتماد به نفس و سلامت روان افراد را در اثر از بین رفتن زیبایی صورت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عباسیان با تاکید بر اینکه باید در سال جدید بیمه‌ها ورود جدی به خدمات دندانپزشکی داشته و این خدمات را لوکس تلقی نکنند، تصریح کرد: باید سازمان‌های بیمه گر با تمام دندانپزشکان هر دو بخش دولتی و خصوصی که تمایل به عقد قرار داد دارند، همکاری کرده تا گام موثری در جهت ترغیب مردم برای دریافت خدمات سطوح دو و سه برداشته شود.

این متخصص ارتودنسی با اشاره به اینکه باید از تجربیات سایر کشور‌ها در این زمینه استفاده کنیم؛ اظهار داشت: مدیریت ارشد حوزه دندانپزشکی کشور باید به دست متخصصان این عرصه سپرده شود، زیرا یک پزشک غیر متخصص در این حوزه نمی‌تواند خطوط و نقشه راه را برای ارتقای سطح سلامت دهان و دندان و همچنین حل و فصل مشکلات این حوزه ترسیم کند.

وی یادآور شد: دسترسی به سلامت دهان و دندان کار سختی نیست و با مدیریت صحیح، آموزش و فرهنگسازی و عزم ملی می‌توان سطح آن را در جامعه افزایش داد.

انتهای پیام/ ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.