جمعه، 10 فروردین 1403

نظارت سازمان تعزیرات بر عملکرد پزشکان صلاح نیست

نظارت سازمان تعزیرات بر عملکرد پزشکان صلاح نیست
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تشکیل کمیته های نظارت بر فعالیت‌های حوزه سلامت کشور خبر داد و گفت: نظارت دستگاه غیرتخصصی بر عملکرد پزشکان به صلاح نیست.


به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و به نقل از خانه ملت، دکتر علی نوبخت درباره ورود تعزیرات نسبت به برخورد با پزشکان متخلف، گفت: بدون شک نظارت بر چگونگی اجرای طرح تحول سلامت در مراکز دولتی و خصوصی امری بدیهی است که مجلس نیز به دنبال سازوکاری برای گسترش این بعد نظارتی است اما موافق ورود سازمان تعزیرات نسبت به این موضوع نیستم.

وی ادامه داد: نظارت بر عملکرد پزشکان تا حدودی پیچیده است به همین دلیل نیازمند اقدامات تخصصی است لذا اینکه دستگاهی غیرتخصصی نسبت به این موارد ورود یابد به صلاح نیست.

نوبخت تصریح کرد: نظارت بر عملکرد پزشکان در حوزه سلامت از طریق انجمن های علمی، سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امری بدیهی است، البته بر این نکته تاکید داریم که به طور شایسته در حوزه نظارت اقدامات اساسی صورت نگرفته که برای این مهم لازم است گروه های تخصصی وارد عرصه شوند.

وی یادآور شد: باید گروه های تخصصی ایرادات وارده در حوزه سلامت و تخلفات صورت گرفته را مورد بررسی قرار داده و در نهایت این ایرادات را به قوه قضاییه گزارش دهند؛ بدون شک بشر جایزالخطااست و ممکن است تخلفاتی نیز در حوزه سلامت رخ دهد و لازم است اگر چنین تخلفاتی به اثبات برسد با اشد مجازات برخورد قاطعی با آنها صورت گیرد.

نوبخت تاکید کرد: ناگفته نماند که نباید بروز برخی تخلفات را به کل جامعه پزشکی تعمیم دهیم و همه گروه های حوزه سلامت را زیر سئوال بیریم زیرا این اقدام نوعی اهانت به این قشر است.

وی درباره ورود کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسبت به نظارت بر حوزه سلامت، افزود: این کمیسیون کمیته های مختلفی را تشکیل داده تا بازدیدهای مختلفی از روند فعالیت های صورت گرفته در حوزه سلامت داشته باشند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: اعضای این کمیسیون درتلاش هستند با دعوت از گروه‌های مختلف در این کمیته نظارت، از واحدهای مختلف مربوطه عضوگیری کند تا این نظارت به طور دقیق شکل گیرد.

سازمان تعزیرات حکومتی برنامه جدیدی را با استناد به ماده ۴ قانون تعزیرات در دستور کار قرار داده که بر اساس آن با صورتحساب های ساختگی، خودارجاعی و اجرت نامشروع پزشکان و موسسات پزشکی برخورد می شود.

انتهای پیام

   

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.