پنجشنبه، 9 فروردین 1403

درخواست سازمان نظام پزشکی از قوه قضاییه

درخواست سازمان نظام پزشکی از قوه قضاییه
سازمان نظام پزشکی از قوه قضاییه بازنگری در پیش نویس لایحه تعزیرات قانون مجازات اسلامی در مواد مرتبط با امور پزشکی را پیش از ارایه به مجلس شورای اسلامی خواستار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل دکتر ظفرقندی رییس شورایعالی و سرپرست سازمان نظام پزشکی طی نامه ای به ریاست قوه قضاییه خواستار توقف و بازنگری در لایحه تعزیرات قانون مجازات اسلامی در پیش نویش ارایه شده به مجلس شورای اسلامی شد، دراین نامه آمده است:

 

ریاست محترم قوه قضائیه

حضرت آیت‌اله آملی لاریجانی

 

با سلام و احترام

همانگونه که استحضار دارید پیش‌نویس فصل تعزیرات قانون مجازات اسلامی که نسخه‌ای از آن به این سازمان واصل شده حاوی مواد و مطالبی در خصوص حرفه پزشکی و اِعمال آن است. توضیحاً‌ آن که تعاریف و واژگان به کار رفته در مواد راجع به امور پزشکی در پیش‌نویس مذکور با ادبیات و عرف خاص حرفه‌مندان پزشکی تفاوت فاحش و مغایرت اساسی دارد و فقدان هماهنگی میان جرم انگاری اَعمال و اَفعال اهل حرف پزشکی با واقعیات عملی و دانش روز پزشکی در بسیاری موارد به چشم می‌خورد. بدیهیست که این امر، اسباب توسل پزشکان به حُزم و احتیاط بیش از حد را فراهم آورده و الزام پذیرش ریسک توسط پزشکان را که از جمله اوصاف ضروری در اعمال حرفه تلقی می‌گردد، از آنان سلب می‌کند. در این صورت متضرر اصلی در این میان بیماران و به عبارتی آحاد جامعه خواهند بود.

علی‌هذا مستدعیست دستور فرمایید جهت ارایه نظرات کارشناسی سازمان نظام پزشکی کل کشور به عنوان عالیترین نهاد صنفی و حرفه‌ای حرفه‌مندان پزشکی، لایحه مذکور متوقف و با حضور کارشناسان مجرب حوزه پزشکی مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

ضمناً گروهی از پزشکان پیشکسوت و صاحب نظر از هم اکنون به کارشناسی دقیق این لایحه در مواد مربوط به امور پزشکی مشغول شده‌اند که نتایج آن در اسرع وقت به حضورعالی ارسال می‌گردد.

 

 

دکتر محمدرضا ظفرقندی

سرپرست سازمان نظام پزشکی

و رئیس شورای عالی

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.