پنجشنبه، 9 فروردین 1403

جهانگیری: کاهش رشد تعرفه ها نسبت به نرخ تورم/ رشد تعرفه های سال ۹۴ منوط به مصوبه هیئت دولت است

جهانگیری: کاهش رشد تعرفه ها نسبت به نرخ تورم/ رشد تعرفه های سال ۹۴ منوط به مصوبه هیئت دولت است
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ایران، به تشریح آخرین وضعیت تعرفه های پزشکی سال ۹۴ پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر محمد جهانگیری در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و اداره سلامت و بهداشت اتاق بازرگانی جمهوری فدرال اتریش که صبح سه شنبه در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد،با اشاره به کاهش رشد تعرفه ها نسبت به نرخ تورم خاطرنشان کرد: رشد گلوبال تعرفه های پزشکی در بخش های دولتی و خصوصی کمتر از نرخ تورم(۱۴.۸ درصد) بسته شد.

وی با تاکید بر اینکه رشد تعرفه های سال ۹۴ منوط به مصوبه هیئت دولت است، ابراز داشت: خوشبختانه برای اولین بار بر اساس قانون برنامه پنجم کشور عمل شد و تعرفه های سال ۹۴ در سال ۹۳ در شورای عالی بیمه سلامت، تعیین تکلیف شد و بیشترین بحث روی تقویت خدماتی چون بخش های سرپایی و داخلی است که سال قبل مغفول مانده بود.

معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران ادامه داد: تعرفه های مصوب شورای عالی بیمه سلامت در کمیسیون اجتماعی دولت است و پیش بینی شده است که تعرفه های سال ۹۴ در فروردین ماه به تصویب هیئت وزیران برسد و از اردیبهشت ماه اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه همسانی تعرفه های دولتی و خصوصی می تواند برای بخش خصوصی مشکل ساز شود، اظهار داشت: قرار است که بخش خصوصی در راستای همراهی دولت، با وزارت بهداشت تعامل کند. البته برای جبران هزینه های بیمارستان های خصوصی، از طریق بهره وری و غیره به آنها کمک خواهد شد.

جهانگیری تصریح کرد: آنچه مسلم است در کلیت تعرفه های سال ۹۳ فقط یک مرحله به جای دو مرحله رشد تعرفه ها را داشتیم. در حالی که خدمات بستری برای تامین منابع، در ۶ ماهه دوم سال گذشته اجرا شد.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.