پنجشنبه، 9 فروردین 1403

تدوین استراتژی برای برخورد با هتک حرمتها علیه پزشکان ضروری است

تدوین استراتژی برای برخورد با هتک حرمتها علیه پزشکان ضروری است
نایب رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به کلیپ منتشر شده علیه جامعه پزشکی گفت : این کلیپ در واقع اعتماد بین مردم و پزشکان را نشانه گرفته و زنگ خطری برای جامعه پزشکی محسوب می شود.

دکتر علیرضا اسپید نایب رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی ضمن اشاره به زشتی و پلشتی رفتار سازنندگان این کلیپ در نشان دادن وجهه جامعه پزشکی کشور بیان داشت: انتشار کلیپ هایی با این مضمون  یک نوع رفتار بی شرمانه در برخورد با انسانهایی است که از زندگی و سرمایه های خود برای آسایش و نجات جان بیماران گذشته اند.

وی با اشاره به این که جامعه پزشکی همه زندگی خود را وقف خدمت به بیماران و مردم کرده است ؛ افزود : آن چه دراین کلیپ و سایر هتک حرمتها نسبت به جامعه پزشکی مشاهده می شود نشانه گرفتن اعتماد مردم به پزشکان ا ست که نقطه اتکایی برای جامعه محسوب شده و از ضروریات است.

 

وی با تاکید بر این که انتشار این کلیپ با چنین محتوایی زنگ خطری برای جامعه پزشکی محسوب می شود ؛ ادامه داد : وقتی برخی از پزشکان اصول و قوانین را رعایت نمی کنند باید شاهد چنین بازخوردهایی در جامعه باشیم و اکثریت جامعه پزشکی با چوب خطای عده قلیلی رانده شوند.

نایب رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان این که خود جامعه پزشکی باید رفتار برخی از پزشکان متخلف را منفور و طرد شده اعلام کند ؛ تصریح کرد : این بی حرمتی ها به جامعه پزشکی نمی چسبد و باید برخورد قانونی با آن شود.

اسپید تدوین استراتژی برای برخورد با این هتک حرمتها علیه جامعه پزشکی را ضروری دانست و گفت : باید با انسجام درون گروهی رفتارها را اصلاح کرده و با برخی از همکاران متخلف برخورد کنیم تا هر کسی به خود اجازه ندهد به راحتی به جامعه پزشکی که از همه زندگی خود برای خدمت به بیماران گذشته است ؛ توهین کند.

وی تصریح کرد : سازمان نظام پزشکی نیز باید به طور جدی پیگیر شکایت حقوقی این توهین و بی حرمتی علیه پزشکان باشد تا قداست پزشکی و دیوار اعتماد بین بیمار و پزشک به راحتی شکسته نشود .

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.