ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

در اولین همایش رابطین بیمه ای سازمانهای نظام پزشکی سراسر کشور عنوان شد: بازنگری پوشش بیمه ای گروههای پزشکی/ عملکردبیمه نامه مسئولیت مدنی مشابه قرار تامین

در اولین همایش رابطین بیمه ای سازمانهای نظام پزشکی سراسر کشور عنوان شد:  بازنگری پوشش بیمه ای گروههای پزشکی/ عملکردبیمه نامه مسئولیت مدنی مشابه قرار تامین
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی یکی از گروههایی است که نیاز قطعی و جدی به انواع گزینه های بیمه ای دارد ؛گفت : پزشکان به دلیل نوع خاص خدماتی که انجام میدهند و خطرات مترتبه شغلی و عوارض مربوط به آن نسبت به آحاد شهروندی از یک نرم بالاتری در مواجهه با خطرات روبرو هستند که آن را میتوان به خوبی با یک نگاه متعالی بیمه ای پوشش داد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان نظام پزشکی دکتر علیرضا زالی رئیس کل این سازمان در اولین همایش رابطین بیمه ای سازمان های  نظام پزشکی سراسر کشور که امروز در مجمتع فرهنگی و آموزشی آدینه برگزار شد با اشاره به بحث بیمه د رمان تکمیلی خانواده آحاد جامعه پزشکی اذعان د اشت : برخلاف آنچه دراذهان مردم وجود دارد ؛یکی از بخشهای آسیب پذیر گروه پزشکی در کشور ما زمانی است که خانواده آنها دچار مشکلات بیماری می شود و به دلیل گرفتاری و نوع اشتغالات روز افزون این جامعه گاهی اوقات در خدمت رسانی به آنها با نقصان و  کاستی هایی روبرو هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه حتی در مقوله درمان که خود ارائه دهندگان خدمت  پیشتازان این عرصه هستند  شاهد کاستی های متعددی هستیم افزود :جامعه پزشکی نیازمند پوشش بیمه ای مطلوب و تام است بنا بر این باید گزینه های متعدد بیمه ای برای این گروه بازشناسی شود .

وی با بیان اینکه گروه پزشکی به عنوان گروه مرجع و پیش قراول با پذیرش گزینه های مختلف بیمه ای راه را برای سایرگروههای اجتماعی باز میکند ؛ادامه داد:در این راستا  صنعت متنوع ؛ پویا و کارای بیمه ای باید با  نگاه مترقی و امروزی بتواند جایگاه و نقش خود را بیش از گذشته نشان دهد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به افزایش عمق پوشش بیمه ای در کشور گفت : باید در زمینه توسعه صنعت بیمه ای کشور، بویژه افزایش عمق پوشش بیمه ای ؛شاهد تحولات جدیدی در عرصه خدمات بخصوص تنوع بخشی در امر بیمه باشیم .

 وی با اشاره به  تشکیل جلسه هم اندیشی و پالایش  در اردیبهشت ماه امسال با حضور دکتر مصلحی مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی  و مدیران عامل سازمان های بیمه گر بازرگانی و تجاری ،اظهار داشت : آنچه که ا ستخراج شد مجموعه رئوس گزینه های مد نظر جامعه پزشکی بود و قرار شد شالوده اولیه و بنیادین برای رفع نیازهای جامعه پزشکی با مشارکت فنی خود سازمان های بیمه گر تجاری و بازرگانی باشد که این موضوع در شورایعالی سازمان نظام پزشکی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و برخی از همکاران نقطه نظرات خود را از شهرستان ها  ارسال کردند و درنهایت مجموعه این کارها در قالب برگزاری مناقصه تایید شد.

 

زالی تصریح کرد :برگزاری مناقصه یک کار نمادین فرهنگسازی بود که به فعالیتهای اقتصادی  سازمان  نظام پزشکی  بر خلاف روشهای سنتی صحه می بخشید و زمینه رقابت سالم را فراهم کرد.

 

وی با بیان اینکه این مناقصه فرصت خوبی برای تبلور نیازها بود ؛بیان داشت : همه شرکتها در این مناقصه شرکت داشتند که شرکت سهامی بیمه ایران برنده این مناقصه شد که امیدواریم حاصل این هم افزایی مشترک را در قالب یک بسته خدماتی متنوع و جذاب شاهد باشیم .

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با ا شاره به اینکه برخی اقدامات خوب در ذیل این تفاهم نامه ایجاد شده است ؛افزود : ایجاد وحدت رویه در کشوراولین اقدام مهم و مطلوبی بود که در این زمینه رخ داد زیرا  طی سنوات گذشته در بین سازمانهای نظام پزشکی سراسر کشور شاهد سلایق متفاوت در ابتیاع خدمات بودیم که امروزه یک انسجام صنفی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: حضور رابطین بیمه ای سازمانهای نظام پزشکی سراسر کشور حاکی از این است که این موضوع با استقبال سازمانهای  نظام پزشکی شهرستان ها  روبرو شده است .

زالی همچنین به تشکیل کمیته فنی برای پایش مستمر و رصد خدمات اشاره کرد و اذعان د اشت : از این طریق میتوانیم رفتار همکاران را ماهانه مورد بررسی قرار دهیم که  تشکیل این کمیته به منظور اطمینان بخشی مضاعف به جامعه پزشکی بوده است .

وی اضافه کرد :کمیته فنی هر ماه رصد را انجام میدهد و با  ارسال نقطه نظرات ؛ انتقادات و پیشنهادات به استانهای سراسر کشور راه را  برای انجام بهتر امور هموار می کند .

**** رفع مشکلات بیمه ای نیاز به مشارکت جمعی دارد

 دکتر زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه برخی مشکلات بیمه ای در کشور نیاز به مشارکت جمعی همه نهادهای صنفی از جمله سازمان نظام پزشکی دارد ؛بیان  داشت : در کنار بیمه ایران این موضوع باید در نهادهای فرادستی بررسی شود .

وی با ا شاره به اینکه برخی اصلاحات بیمه ای لازم است درآیین نامه شورای بیمه مرکزی رخ دهد ؛افزود : در کنار بیمه ایران میتوانیم به عنوان بخشهای میدانی قسمتی از اصلاح ویرایشی آیین نامه ای را انجام دهیم.

 به گفته وی کمیته فنی در آغاز راه خود است که خیلی از ابعاد اصلاحی ،سیاستگذاری و اجرایی را در دستور کار خود دارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان با بیان  اینکه گاهی نیازمندیم از جایی فرهنگ نوین صنعت بیمه ای را بطور نمادین آغاز کنیم؛اذعان داشت: بخشی از کار مشترک ما و بیمه ایران از این تفکر منتج می شود .

 

 

***گسترش پوشش بیمه ای به ارتقاء خدمات سلامت می انجامد

 

 دکتر زالی با بیان اینکه جامعه پزشکی بیش از هر زمان د یگری نیازمند ملاحظات بیمه مسئولیت مدنی خاص است ؛افزود :  در واقع ریسک خدمات  سلامت ؛ پیچیدگی آنها ؛ تنوع خدمات پزشکی و گرانتر شدن آن ؛ تنوع فناوری های نوین ؛ تغییر در سیمای بیماری ها و نوع تشخیص و درمان ،خطرات مترتبه حرفه ای را افزایش می دهد ،لذا درزمان فعلی بیش از گذشته باید امنیت خاطر جامعه پزشکی را فراهم کرده و اعتماد به نفس حرفه ای را دچار آسیب نکنیم .

 وی خاطرنشان کرد: تجربه جهانی نشان میدهد هر چه عمق و پوشش بیمه ای بیشتر باشد در ارتقاء خدمات سلامت تاثیر د اشته و یکی از مطالبات جامعه پزشکی در حوزه مسئولیت مدنی و حرفه ای بحث بازه زمانی پوشش بیمه ای است که باید استمرار خدمات آن سالانه انجام شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه مدلی که در مجموع تفاهم نامه ایجاد شده ،بازه زمانی گسترده تر است ،تصریح کرد : فروش تعهدات در بیمه مسئولیت مدنی و بازتعریف صورت میگیرد و با تراز بین المللی همخوانی دارد که در واقع مسئولیت مدنی و حرفه ای هم تراز سازی فروش تعهدات خاص است .

وی افزود :با توجه به اینکه از نظر میزان فروش تعهدات از نظر بازه زمانی گزینه ها نسبت به قیمت پایه خیلی بالاتر نیست ؛ بخش شناور بودن 20 درصد فروش تعهدات در رابطه با بیمه مسئولیت بیمه بدنی بخشی از راهکار بوده است .

به گفته رئیس کل سازمان نظام پزشکی باید با کمک بیمه ایران ،اجرای خدمات بیمه ای جامعه پزشکی در اقصی نقاط کشور پویا باشد و بصورت سنتی بر اثر حادثه به ارائه خدمات نپردازند که این موضوع باید در بخش فرادستی مورد بررسی قرار گیرد .

 

 

 

**** عملکردبیمه نامه مسئولیت مدنی مشابه قرار تامین

دکتر زالی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت :دربسیاری از موارد که آحاد جامعه پزشکی به دادگاه فراخوانده میشوند ،بحث گذاشتن سند و تعهدات خاص مطرح است که درمورد رانندگان قانون خاصی وجود دارد و بیمه شخص ثالث به نوعی مشابه قرار تامین عمل میکند.

وی افزود: به دنبال این هستیم با کمک قوه قضائیه و کمیسیون بهداشت و درمان به سمتی حرکت کنیم تا بیمه نامه مسئولیت مدنی نقش قرار تامین را داشته باشد که این کار حاصل کار مشترک با بیمه ایران است .

زالی خاطرنشان کرد :در جلسه ای که با کمیسیون بهداشت و  درمان داشتیم مشکلات بیمه ای پزشکان بصورت مبسوط بحث شد و بخشی از پیشنهادات بطور تفصیلی در قالب ارائه خدمات بیمه ای به آنها داده شد و قرار است تا یکماه آینده مجموعه نقطه نظرات به شکل منظم جمع آوری و به کمیسیون بهداشت و د رمان برای بررسی ارسال شود.

انتهای خبر / ر

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.