جمعه، 10 فروردین 1403

سخنگوی سازمان نظام پزشکی: پزشکان یارانه سلامت را از جیب خود می پردازند / ارتباط بین پزشک و بیمار نباید خدشه دار شود

سخنگوی سازمان نظام پزشکی: پزشکان یارانه سلامت را از جیب خود می پردازند / ارتباط بین پزشک و بیمار نباید خدشه دار شود
سخنگوی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه سال های متمادی است که پزشکان یارانه سلامت را از جیب خود پرداخت می کنند گفت:جامعه پزشکی با بزرگ منشی و ایثار گری در عرصه های مختلف درکنار مردم بوده و نباید ارتباط بین بیمار و پزشک خدشه دار شود.

 به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر رضا لاری پور سخنگوی این سازمان با اشاره به جایگاه رشته پزشکی اظهار داشت: پزشکی رشته ای مقدس است که شایسته تقدیر و ستایش بوده و باید از کسانی  که دراین حرفه مشغول به فعالیت هستند به نحو مطلوب قدردانی کرد.

وی بیماری را با هیچ بخشی از شرایط زندگی قابل قیاس ندانست و افزود:جامعه پزشکی همواره آگاهانه ؛عاشقانه و متعهدانه در کنار مردم و دولت در تمامی صحنه های اجتماعی حضور داشته و به جرات می توان گفت یکی از بزرگترین گروههای اجتماعی است که پاسخگویی خود را به بهترین نحو نسبت به مردم و دولت انجام داده است.

 وی با تاکید براینکه پزشک علاوه بر آموختن علم باید صاحب هنر و روانشناسی هم باشد ؛تصریح کرد: ارتباط بین بیمار و پزشک مهمترین عامل سیستم درمانی را تشکیل می دهد که نباید خدشه دار شود و همگان باید قبول کنند سالهای متمادی است که جامعه پزشکی یارانه نظام سلامت را از جیب خود پرداخت کرده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به کتاب ارزش نسبی خدمات پزشکی اشاره کرد و بیان داشت:این کتاب در قالب طرح تحول نظام سلامت پس از سالها به عرصه ظهور رسیده و اتفاق مهم و ارزشمندی است که باید از دولت،وزارت بهداشت،سازمان نظام پزشکی،انجمن های علمی تخصصی،سازمان های بیمه گر و همه کسانی که در تحقق آن سهیم بودند قدردانی نمود.

وی در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به کتاب ارزش گذاری نسبی وارد شده اذعان داشت: هر کتابی که نوشته می شود به طورحتم برای نخستین بار کم و کاستی هایی خواهد داشت و همانطور که وزیر بهداشت در جلسه  مجمع انجمن های علمی گروه تخصصی پزشکی اعلام نمود ؛کتاب ارزش گذاری نسبی باید مورد بازنگری و بررسی مجدد قرار گیرد.

 

لاری پور درادامه با اشاره به اینکه نظرات گروههای مختلف ؛انجمن های علمی تخصصی و بزرگان جامعه پزشکی وکسانی که هم  اکنون درحال فعالیت بروی این کتاب هستند باید جمع آوری شود افزود:ظرف چند ماه آینده این نظرات جمع آوری شده و اصلاحات جدیدی در کتاب انجام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جلسات هفتگی سازمان نظام پزشکی با انجمن های علمی تخصصی اشاره کرد و گفت : با برگزاری این جلسات یک جمع بندی کامل از نظرات انجمن ها در خصوص کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات خواهیم داشت تا به وزارت بهداشت اعلام کرده و در شورایعالی بیمه مطرح شود.

به گفته مشاور رئیس کل سازمان نظام پزشکی بررسی ها و تغییرات لازم در کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات اعمال خواهد شد .

وی همچنین با اشاره به اینکه جامعه پزشکی خدمت رسانی خود را به مردم تحت هیچ شرایطی ترک نکرده خاطرنشان ساخت: باید مردم ، ذینفعان و دولت قدردان این قشر خدوم باشند چرا که درهیچ صنفی این شرایط وجود ندارد که مانند پزشک نیمه های شب برای پاسخگویی به آلام بیمار بر بالین او حضور یابد.

 دکتر لاری پور اخلاق حرفه ای را پایه و اساس ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به بیماران عنوان کرد و گفت: در هر شغل و کسوتی افرادی هستند که کار حرفه ای خود را به خوبی انجام نمی دهند و علت آن هم تک بعدی نیست ؛اما نباید این امر را به همه  تعمیم دهیم و شاید یکی از کارهای حاکمیت برای از بین بردن این بی اخلاقی ها تجدید نظر در پذیرش دانشجویان پزشکی و انجام آزمونها و بررسی های مختلف در این زمینه باشد.

انتهای خبر /

 

 

 

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.