پنجشنبه، 9 فروردین 1403

جزئیات تحصیل دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید اعلام شد

جزئیات تحصیل دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید اعلام شد
معاون آموزشی وزیر بهداشت از واکسیناسیون همه دانشجویان تا نیمه آبان خبر داد و گفت:‌ تحصیل دانشجویان علوم پزشکی به صورت مجازی و حضوری است.

علی‌اکبر حق‌دوست، معاون آموزشی وزیر بهداشت در شبکه خبر با اشاره به آخرین تمهیدات برای بازگشایی دانشگاه‌ها، اظهار داشت: با هماهنگی که بین وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته واکسیناسیون اساتید و دانشجویان آغاز شده و اکیپ‌هایی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و غیرپزشکی مستقر و واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

وی از واکسیناسیون دوم سوم از دانشجویان علوم پزشکی خبر داد و گفت:‌یک سوم باقیمانده و عمده دانشجویان غیرپزشکی نیز واکسینه خواهند شد؛ به طوری که قرار ما به این شکل است تا نیمه آبان واکسیناسیون همه دانشجویان انجام شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت بر تسریع در سرعت واکسیناسیون تأکید کرد و گفت:‌در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی  واکسیناسیون یک سوم باقیمانده دانشجویان را نیمه مهر ماه پوشش می‌دهیم و سایر دانشگاه‌ها نیز به سرعت واکسینه می‌شوند.

حق‌دوست یادآور شد: وظیفه وزارت بهداشت واکسیناسیون دانشجویان است؛ البته در بازگشایی دانشگاه علوم پزشکی خودمان اقدام می‌کنیم و سعی‌مان این است تا دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت کامل و حضوری وارد دانشگاه‌ها شوند.

وی ادامه داد: دانشجویان دارای کارهای عملی به صورت حداکثری و برای دانشجویان جدیدالورود نیز تلاش می‌کنیم چند ماه از سال تحصیلی را در دانشگاه گذرانده؛ ضمن اینکه برنامه‌ریزی می‌کنیم ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی حداکثر 50 درصد باشد.

وی با بیان اینکه بر حضور دانشجویان سال آخر تحصیل در دانشگاه‌ها به صورت حضوری تأکید داریم، گفت: امروز با معاون آموزشی وزارت علوم صحبت کرده‌ایم و آنها نیز گفتند برنامه‌ریزی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای آغاز سال تحصیلی تا حدود زیادی برای ما قابل اجراست؛ البته درباره چگونگی بازگشایی دانشگاه‌ها در رشته‌های غیر علوم پزشکی وزارت علوم اطلاع‌رسانی می‌کند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت از روش حضوری مجازی دانشجویان علوم پزشکی جدیدالورود خبر داد و گفت:‌البته این با این پیش‌شرط صورت می‌گیرد که واکسیناسیون دانشجویان و خانواده‌های آنها عملی شود؛ضمن اینکه تمهیداتی اندیشیده‌ایم تا اگر دانشجویی نسبت به این بیماری مضطرب یا بیماری زمینه‌ای داشت، بدون درج در سنوات  به این دانشجو مرخصی داده شود؛البته درصد اندکی از دانشجویان این طور هستند.

حق‌دوست با اشاره به تمهیدات دیگر وزارت بهداشت برای تحصیل دانشجویان در سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد:‌برنامه‌ریزی شده تا در دانشگاه‌ها مکان‌هایی برای دانشجویانی که به کرونا مبتلا می‌شوند در نظر گرفته شود تا این دانشجویان در این مکان‌ها ایزوله و درمان شوند؛

وی اضافه کرد:برای سرعت گرفتن واکسیناسیون نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده؛ به طوری که کلینیک‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در واکسیناسیون دانشجویان مشارکت می‌کنند و مکان‌هایی برای واکسیناسیون در پردیس‌های دانشگاهی در نظر گرفته می‌شود.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.