جمعه، 31 فروردین 1403

کاهش ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی منتفی شد

 کاهش ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی منتفی شد
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از منتفی شدن کاهش ظرفیت جذب آزمون دستیاری پزشکی خبرداد و گفت: بر اساس پیگیری های انجام شده مقرر شد ظرفیت پذیرش آزمون تخصصی پزشکی نسبت به سال گذشته که وزارت بهداشت پیشتر کاهش داده بود، تغییری نکند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت وزارت بهداشت در اقدامی عجیب و سوال برانگیز به جای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان آزمون دستیاری پزشکی (تخصص پزشکی) در سال جاری دست به کاهش حدود 18 درصدی ظرفیت پذیرش نسبت به سال قبل کرده است؛ حتی در رشته‌های عفونی.

این اقدام وزارت بهداشت که موجب کاهش ورود 700 نیروی متخصص جدید به کادر درمان نسبت به سال 1399 می شود درحالی است که پزشکان در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا قرار دارند و کشور با گونه‌های جدید این ویروس و حتی شرایط غیرقابل پیش‌بینی، فرسودگی نیروها قرار دارد. در 5 ماه گذشته نیز خبر فوت حدود 8 دستیار تخصصی پزشکی به دلیل فشارهای وارده در نتیجه کشیک های طولانی منتشر شده بود که نشان می دهد باید با جذب دستیاران بیشتر، این قشر را تقویت کرد. 

این مسئله سبب شد تا کمیسیون بهداشت مجلس به محض اطلاع از اقدام وزارت بهداشت، تلاش های خود برای جلوگیری از این کاهش ظرفیت را آغاز کند. تلاش هایی که به گفته رئیس کمیسیون بهداشت سرانجام به نتیجه رسید. 

در این باره حسینعلی شهریاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، گفت: طی روزهای اخیر با ابراز نگرانی از سوی دستیاران پزشکی برای کاهش 18 درصدی ظرفیت پذیرش آزمون تخصصی پزشکی مواجه بودیم که خوشبختانه بر اساس پیگیری‌های انجام شده قرار شد این کاهش ظرفیت منتفی شود.

وی تصریح کرد:  ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی نسبت به سال گذشته تغییری نخواهد کرد و کاهش آن منتفى شد.

پایان پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.