جمعه، 7 اردیبهشت 1403

طرح ثبت نام بیماران دیابتی تا 20 تیرماه سال جاری تمدید شده است

طرح ثبت نام بیماران دیابتی تا 20 تیرماه سال جاری تمدید شده است

معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه شماره 2 خود در خصوص ثبت نام جهت دریافت داروی انسولین قلمی، اعلام کرد: درحال حاضر اطلاعات بیماران تحت پوشش "سازمان بیمه سلامت" در سامانه مدیریت بیماریهای نادر بارگذاری و اطلاعات بالغ بر 50 درصد از بیماران مصرف کننده انسولین قلمی پیش بینی شده در کشور ثبت شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و بر اساس اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت؛با اقدامات صورت پذیرفته نیازی به مراجعه "بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت" به مراکز دیابت نیست و بیماران صرفاً با مراجعه به سامانه مدیریت بیماریهای نادر (https://rda.behdasht.gov.ir)  می توانند از ثبت کدملی و صحت اطلاعات درج شده خود اطمینان حاصل نمایند.
 
متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است: 
بمنظور ساماندهی فرآیند توزیع انسولین قلمی و ارتقای سطح دسترسی بیماران دیابتی به این گروه از داروها، از ماه گذشته طرح ثبت نام این بیماران در سامانه مدیریت بیماریهای نادر (https://rda.behdasht.gov.ir) با دستور اکید وزیر بهداشت و تاکید بر استفاده حداکثری از امکانات مراکز درمانی، بهداشتی در دانشگاه های علوم پزشکی جهت پیشگیری از ازدحام مراجعین در شرایط  شیوع COVID19 آغاز شد. تا جایی که درحال حاضر 828 مرکز دیابت در سطح کشور در این زمینه فعال هستند.
 
همچنین جهت تسریع در این خصوص، مذاکرات مستمری با سازمانهای بیمه گر پایه در مورد تطابق بانک اطلاعاتی این بیماران و انتقال داده به سامانه مدیریت بیماریهای نادر  (https://rda.behdasht.gov.ir)  صورت گرفته است. درحال حاضر اطلاعات بیماران تحت پوشش "سازمان بیمه سلامت" در سامانه بارگذاری و اطلاعات بالغ بر 50 % از بیماران مصرف کننده انسولین قلمی پیش بینی شده در کشور ثبت شده است.
 
با اقدامات صورت پذیرفته نیازی به مراجعه "بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت" به مراکز دیابت نیست و بیماران صرفاً با مراجعه به سامانه مدیریت بیماریهای نادر (https://rda.behdasht.gov.ir)  می توانند از ثبت کدملی و صحت اطلاعات درج شده خود اطمینان حاصل نمایند و چنانچه اطلاعاتشان نیاز به اصلاحاتی دارد آخرین اصلاح را انجام و ثبت نهایی نمایند. در صورت عدم ثبت اطلاعات نیز با انتخاب استان/ شهر محل سکونت خود، از لیست مراکز دیابت محدوده سکونت خود مطلع شوند و با مراجعه و ارائه مستندات پزشکی اقدام به ثبت نام در این سامانه نمایند.
در پایان لازم بذکر است طرح ثبت نام بیماران دیابتی تا 20 تیرماه سالجاری تمدید شده است و پس از اتمام موعد مقرر توزیع دارو صرفاً به بیماران ثبت شده در این سامانه صورت می گیرد.

لازم به ذکر است این خبر صرفا بازنشر شده است و هر گونه سوال یا انتقاد و پیشنهاد را باید با وزارت بهداشت در میان بگذارید و ارتباطی با سازمان نظام پزشکی ندارد

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

علیرضا پنجشنبه, 03 تیر,1400 23:53
کسایی که قبلا انسولین میزدن الان چیکار کنن جمله ها اونقدر مبهمه که کلا نفهمیدم چی شد؟
==
سلام لطفا در مورد جزئیات بیشتر به سایت وزارت بهداشت مراجعه کنید ما صرفا اخبار وزارت بهداشت را در این زمینه جهت اطلاع عموم مردم بازنشر داده ایم.
راضیه جمعه, 04 تیر,1400 12:48
با عرض سلام و خسته نباشید.پس سایر بیمه ها مخصوصا بیمه تامین اجتماعی به چه صورت انسولین قلمی تهیه کنند؟,این طرح که فقط شامل بیمه سلامت میشه
==
سلام لطفا در مورد جزئیات بیشتر به سایت وزارت بهداشت مراجعه کنید ما صرفا اخبار وزارت بهداشت را در این زمینه جهت اطلاع عموم مردم بازنشر داده ایم.
فروزان سعادت فر ﺳﻪشنبه, 08 تیر,1400 20:33
سایت معرفی شده جهت بررسی کد ملی و اطلاعات درج شده بیمار توسط بیمه سلامت قابلیت ورود به آن وجود ندارد نام کاربری و رمز ورود می خواهد که من ندارم به دلیل اینکه اولین بار هست که مراجعه می کنم به این سایت . شما می توانستید ورود به سایت را طوری طراحی کنید که از بیمار برای ورود به سایت نام بیمار و کد ملی او را بخواهد و با ثبت این دو گزینه به سایت وارد شود و اطلاعات خود را رویت کند.
==
شما اگر خبر را به دقت خوانده باشید از سایت وزارت بهداشت صرفا بازنشر شده است
سایت ثبت نام درج شده در خبر هیچ ارتباطی با سازمان نظام پزشکی ندارد
هر نوع سوال یا انتقاد و پیشنهاد را باید با وزارت بهداشت در میان بگذارید
سکینه ﺳﻪشنبه, 08 تیر,1400 23:28
قند همیشه بالای 300 است
===
این خبر صرفا از سایت وزارت بهداشت اطلاع رسانی شده است.
ثبت نام یا هر موضوع دیگری در ارتباط با انسولین به وزارت بهداشت مربوط است
لطفا در صورت داشتن هر سوال به سایت خود وزارت بهداشت مراجعه کنید
الهه سادات پنجشنبه, 10 تیر,1400 01:14
سلام
این کار یعنی چی؟؟؟ بیماران دیابتی بیماران خاص هستند و با این شرایط کرونا اینطوری باید اذیت بشوند؟ واقعا متاسفم.
==
سلام این خبر صرفا از وزارت بهداشت بازنشر شده است هر گونه انتقاد یا پیشنهاد یا سوال را با خود وزارت بهداشت در میان بگذارید ارتباطی با سازمان نظام پزشکی ندارد
محمد مظاهری شنبه, 02 مرداد,1400 17:07
من 10 سال است که دیابت دارم و متفورمین ( گلوکوفاژ 500) استفاده می کنم. آیا ثبت نام کنندگان بایست وابسته به انسولین باشند. اطلاعات این افراد چگونه در سامانه ثبت می گردد.
===
این خبر صرفا از سایت وزارت بهداشت بازنشر شده است جهت کسب اطلاعات با وزارتخانه تماس بگیرید
زینالی شنبه, 02 مرداد,1400 17:26
الان که ۲۰ تیر رد شده و ما از این طرح خبر نداشتیم، باید چکار کنیم؟
سیاوش شنبه, 02 مرداد,1400 23:37
سلام چرا هیچ اطلاع رسانی درستی برای این ثبت نام انجام نشده من الان و تصادفی و بعد از اتمام مهلت تعیین شده به خبر دسترس پیدا کردم
همسر من دیابت نوع 2 هستن با مصرف قرص کنترل میکنن
===
سلام این خبر صرفا از سایت وزارت بهداشت بازنشر شده است لذا برای کسب ا طلاعات به وبسایت خود وزارت بهداشت مراجعه کنید.