پنجشنبه، 30 فروردین 1403

غیرمنطقی بودن دریافت مجوز از صنفی که فعالیتش مبتنی بر الزامات آکادمیک نیست

غیرمنطقی بودن دریافت مجوز از صنفی که فعالیتش مبتنی بر الزامات آکادمیک نیست
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان مکلف ساختن داروخانه ها به دریافت مجوز از صنف خرازی را تاسف بار دانست و گفت: بابت طرح این موضوع احساس شرمندگی برای نظام بهداشت و درمان کشور دارم.

دکتر حمید خیری در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به مباحثی که اخیرا درخصوص مکلف ساختن داروخانه ها برای دریافت مجوز از صنف خرازی مطرح شده است؛ بیان کرد : مکلف ساختن داروخانه ها به دریافت مجوز از صنف خرازی جهت عرضه اقلام بهداشتی تاسف بار است.

وی افزود: بابت طرح این موضوع احساس شرمندگی و سرشکستگی برای کل نظام بهداشت و درمان کشور را دارم چرا که مطرح نمودن چنین موضوعی توهین به نظام آموزش عالی و بی اعتنایی به سالها تحصیلات رسمی و دانشگاهی است.

وی با اشاره به این که صنف داروساز نسبت به دو رکن تخصصی یعنی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی باید پاسخگو باشد؛ ادامه داد: داروخانه تحت نظر مسئول فنی داروساز فعالیت می کند که  نسبت به تصمیمات موجود در آن باید به وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی پاسخگو باشد؛ لذا این که داروخانه برای فعالیت خود موظف به دریافت مجوز از صنفی دیگر باشد ؛ جای سوال دارد.

خیری با بیان این که برای صنف خرازی احترام قائل هستیم تصریح کرد: منطقی نیست که یک فرد تحصیل کرده رشته داروسازی که سال های ارزشمند عمر خود را صرف آموختن در حوزه داروسازی نموده است ؛ مجوز فعالیت خود را از صنفی که فعالیتش مبتنی بر الزامات آکادمیک نیست، دریافت نماید.

به گفته عضو هیات مدیره انجمن داروسازان بر اساس قانون، عرضه اقلام بهداشتی در داروخانه‌ها مجاز بوده و این بحث‌ها، فقط مباحث انحرافی و اقتصادی است و هیچ گونه پشتوانه علمی ندارد.

وی با اشاره به این که هرگونه تصمیم‌گیری مغایر با قانون، موجبات تشویش در جامعه و بی‌انضباطی در مقررات را ایجاد می کند؛ خاطرنشان کرد: اگر قرار است کسی پروانه از دیگری دریافت کند، این صنف خرازی است که باید نزد دانش آموختگان حوزه سلامت، آموزش دیده و مجوز دریافت کند.

خیری همچنین با اشاره به عدم حضور نمایندگان جامعه داروسازی در نشست ها و جلساتی که در اصناف برای بررسی ادعای صنف خرازی برگزار شده است؛ یادآور شد:  انجمن داروسازان ایران به همه کسانی که دستی در این توطئه علیه نظام بهداشتی کشور دارند، هشدار می‌دهد که کاری نکنید تا جامعه دانشجویی کشور نسبت به این موضوع حساسیت پیدا کند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.