پنجشنبه، 9 فروردین 1403

درخواست دکتر علیرضا سلیمی رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران

شرکت کنندگان در کنگره‌های مجازی درصورت عدم قبولی در آزمون‌ نهایی حداقل نیمی‌ از امتیاز را کسب کنند.

شرکت کنندگان در کنگره‌های مجازی درصورت عدم قبولی در آزمون‌ نهایی حداقل نیمی‌ از امتیاز را کسب کنند.
چهاردهمین کنگره «بیهوشی و مراقبت‌های ویژه و درد کشور» در سال جاری به صورت مجازی برگزار شد. این شیوه به خاطر محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کووید 19 بود و اکنون که همایش با موفقیت از نیمه عبور کرده همگی متفق‌القول هستیم که در دوران پساکرونا کنگره ها عمدتا به همین روش ادامه پیدا خواهد کرد.

پیش از این هم انتظار می رفت که در آینده قسمت اعظم کارهای آموزشی به صورت مجازی برگزار شود، اما این همه گیری باعث شد سرعت رسیدن به افق آینده خیلی  سریع‌تر ازپیش بینی ها باشد. 
تا هفته سوم کنگره متخصصان بیهوشی و مراقبت های ویژه بیش از2200 نفر در آن ثبت نام کرده اند که این آماری درخور توجه و بی سابقه است. نکته جالب دیگر اینکه ازلحاظ جغرافیایی وسعت مکانی ثبت نام کنندگان بسیار وسیع است و به جز شرکت کنندگان داخلی از تمامی نقاط کشور، از خارج از کشور و از قاره های آمریکا، اروپا، استرالیا و آسیا هم ثبت نام کننده داشته ایم.
حتی اگر محدودیت‌های ناشی از کووید 19 و مسافرت ها هم در کار نبود حضور چنین جمعیت پرشماری عملا کاری غیرممکن بود . اخذ مرخصی، مخارج  زیاد سفر و اسکان و تداخل با برنامه کار و زندگی روزمره‌، باعث می شد تا شمار شرکت کنندگان محدودتر و بیشتر شرکت کنندگان از شهر تهران باشند.
بسیاری از فیلم‌های کنگره از مرز چند هزار بار دیده شدن گذشته اند که این نشان‌ دهنده این است که هر متخصص احتمالا یک فیلم را چندین بار دیده است و اگر نیاز بوده حتی فیلم را قطع کرده و در زمان دیگری ادامه آن را دیده است، یعنی متخصصان محترم دیدن فیلم را با وقت روزانه و زمان استراحتش تنظیم می کند. 
از ویژگی های مهم این کنگره طراحی هشت وبینار زنده برای ارتباط بیشتر و متقابل با مخاطبان بوده است که برای مثال در وبینار اقتصاد سلامت، ببینندگان این برنامه از هزارو دویست نفر  گذشت. برای تمامی انجمن‌های نزدیک و مرتبط با انجمن متخصصان بیهوشی و مراقبت های ویژه یک وبینار اختصاصی ترتیب داده شد.
هنوز یک هفته از زمان مقرر برای کنگره باقی مانده و دو وبینار زنده دیگر را در پیش رو داریم که فکر‌ می‌کنم وبینار «اخلاق حرفه ای و مشکلات حقوقی» مورد توجه بسیار قرار بگیرد.
البته قطعا برگزاری کنگره ای در این سطح و اندازه برای اولین بار با آزمون و خطاهایی همراه خواهد بود و حتما مواردی هستند که نیاز به تکمیل یا اصلاح دارند.  از جمله مواردی که جای اصلاح و پیشرفت دارد آزمون نهایی برای تخصیص امتیاز در کنگره های مجازی است. این شیوه تخصیص امتیاز گلایه برخی ازپزشکان در رشته‌های مختلف را به همراه داشته است. انتظار و پیشنهاد ما این است که مسئولین مربوطه در وزارت بهداشت اگر فردی نمره حدنصاب را در امتحان کسب نکرد، حداقل نیمی از امتیاز کنگره را بگیرد و «حالت همه یا هیچ » نباشد که اگر فرد در امتحان نمره نیاورد، هیچ امتیاز بازآموزی کسب نکند
 در انتها باید عرض کنم شیرین ترین و ماندگارترین خاطره کنگره سیزدهم برای شخص من ساخت مدرسه ای در مناطق زلزله زده کرمانشاه با کمک و همراهی خیرین جامعه بزرگ متخصصان بیهوشی بود. در کنگره چهاردهم هم مصمم هستیم تا به نمایندگی از تمامی متخصصان بیهوشی کشور بخشی از عواید این همایش را صرف خرید تبلت برای دانش اموزان بی ضاعت کشور نماییم.
و در نهایت هم از تمامی همکاران عزیزم تشکر‌ می‌کنم که با وجود شرایط سخت کاری و وقت محدود با حضور پررنگ و پرشور خود و با بازخوردهای مثبت در نظرسنجی ها ما را یاری دادند و دلگرم نمودند و خستگی را از تن ما به در بردند

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.