جمعه، 10 فروردین 1403

واکسنی که ایمن و موثر نباشد مورد تایید قرار نمی‌گیرد

  • 16 شهریور 1399
  • 07:43
  • جهان
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
واکسنی که ایمن و موثر نباشد مورد تایید قرار نمی‌گیرد

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹ پیش از آنکه ایمنی و اثربخشی آن مورد تایید قرار گیرد، توصیه نمی‌شود.

به گزارش مدیکال اکسپرس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفته است که این سازمان تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹ را پیش از آنکه ایمنی و اثربخشی آن مورد تایید قرار گیرد توصیه نمی‌کند و این درحالیست که برخی کشورها تسهیل فرایند اعطای مجوز را پیشنهاد کرده‌اند.  

تدروس آدهانوم قبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: طی چندین دهه واکسن‌ها موفق عمل کرده‌اند به گونه‌ای که موجب ریشه کن شدن آبله شده و بیماری فلج اطفال نیز به کمک واکسن در آستانه ریشه کن شدن قرار دارد.

وی تاکید کرد: عموم مردم اطمینان داشته باشند که سازمان جهانی بهداشت واکسنی را که ایمن و موثر نباشد مورد تایید قرار نخواهد داد.

همچنین رئیس سازمان جهانی بهداشت از افراد مخالف با واکسیناسیون درخواست کرد تا در این خصوص تحقیقات بیشتری انجام دهند.

وی افزود: جنبش مخالف با واکسن می‌تواند روایت‌های خود را داشته باشد اما پیگیری کردن سابقه واکسن‌ها نیز داستان خود را دارد و افراد نباید سردرگم شوند. آنان می‌توانند بررسی کنند که جهان چگونه با استفاده از واکسن میزان مرگ و میر کودکان کمتر از پنج سال را کاهش داد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، هفته گذشته، انگلیس از آمادگی خود برای بازنگری در قوانین خبر داد که به موجب آن هر واکسن موثر کروناویروس پیش از آنکه به طور کامل مجوز دریافت کند، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین روسیه اولین کشور در جهان است که در ماه اوت و با آزمایش واکسن کووید-۱۹ روی تعدادی داوطلب، مجوز استفاده از آن را صادر کرد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.