جمعه، 10 فروردین 1403

وضعیت ۲۱ شهرستان در فرانسه قرمز است

  • 10 شهریور 1399
  • 08:31
  • جهان
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
وضعیت ۲۱ شهرستان در فرانسه قرمز است
نخست وزیر فرانسه در آستانه بازگشایی مدارس و موسسات آموزشی به تشریح وضعیت شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در این کشور پرداخت و با نگران‌کننده توصیف کردن افزایش موارد ابتلا به این بیماری در کشورش از شهروندان خواست که خود را برای زندگی با ویروس آماده کنند.

به گزارش یورونیوز، "ژان کاستکس"، نخست وزیر فرانسه تایید کرده است که ۲۱ شهرستان فرانسه از این پس از حیث آلودگی به ویروس به عنوان منطقه قرمز محسوب می‌شوند.

بدین ترتیب ۱۹ شهرستان دیگر به دو شهرستان «ایل دو فرانس» به مرکزیت پاریس و «بوش دو رن» به مرکزیت مارسی که قبلا در وضعیت قرمز قرار گرفته بودند اضافه می‌شود.

به گفته نخست وزیر فرانسه، زدن ماسک در کلیه مناطق شهر پاریس، پایتخت این کشور از صبح روز جمعه (بیست و هشتم اوت) اجباری است. این در حالی است که دولت فرانسه پیش‌تر بر استفاده از ماسک در محله‌های پر ازدحامِ برخی شهرهای این کشور از جمله پاریس، مارسی، تولوز و بوردو تاکید کرده بود.

با افزایش محسوس موارد ابتلا به ویروس و گسترش همه‌گیری بیماری کووید، مسئولان شهر مارسی نیز روز چهارشنبه از اجباری شدن ماسک در کلیه مناطق شهری خبر داده و اعلام کردند که کافه‌ها و رستوران‌ها در این شهر و کل شهرستان «بوش دو رون» از ساعت ۲۳ به بعد بسته خواهند بود؛ دستورالعملی که دولت اجرای آن را برای پاریس نیز منتفی ندانسته است.

بر اساس دستورالعمل صادر شده از سوی دولت فرانسه همچنین زدن ماسک در کلیه مکان‌های سرپوشیده که در آن چند نفر جمع شده باشند، اجباری خواهد بود.

بنابرگزارش یورونیوز، در گزارش تازه دولت فرانسه تاکید شده است که اولویت حال حاضر مقابله جدی با شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ و جلوگیری از سرعت و شتابِ جابجایی ویروس کرونا در سراسر این کشور برای پرهیز از به اجرا گذاشتن مقررات قرنطینه عمومی است که برای اقتصاد، مخرب و ویران کننده قلمداد می‌شود.

به موجب این گزارش همچنین مدارس در فرانسه طبق روال معمول ابتدای ماه سپتامبر بازگشایی می‌شوند و زدن ماسک در مقاطع راهنمایی و دبیرستان اجباری خواهد بود. در مقطع ابتدایی نیز کلیه معلمان و مربیان و حتی کارکنان بخش‌های اداری و خدماتی باید مدام ماسک به صورت داشته باشند.

نخست وزیر فرانسه همچنین با تاکید بر برخورد جدی با متخلفان و نقض کنندگان دستورالعمل‌های بهداشتی از ۷۰۰ مورد جریمه روزانه شهروندان به دلیل نداشتن ماسک به صورت خبر داد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.